دستگیری ۱۲۴ متهم / کشف ۸۹ تن مواد اولیه ساخت موادمحترقه

فرمانده انتظامی پایتخت از کشف ۸۹ تن مواداولیه ساخت موادمحترقه خبر داد.

#سردار#محمدیان#کشف#۸۹_تن#مواد_اولیه#محترقه

به گزارش خبرگزاری افسران، سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی پایتخت در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار امیدواری کرد که عملکرد پلیس باعث افزایش احساس امنیت، کاهش جرایم و کاهش فاصله بین وقوع جرم و کشف توسط پلیس و در نهایت رضایتمندی مردم شود.

وی با اشاره به اینکه نگاه فرمانده کل انتظامی کشور به چهارشنبه آخر سال یک نگاه اجتماعی است، تصریح کرد: پلیس تهران بزرگ اقدامات خود را از اواسط بهمن ماه در راستای شناسایی کسانی که با امنیت مردم بازی کرده و نسبت به ساخت مواد محترقه پرخطر اقدام می‌کنند شروع کرده است؛ همچنین برخورد با افرادی که به صورت قاچاق اقدام به ورود مواد محترقه می‌کنند که در این زمینه توفیقات خوبی هم داشته‌ایم.

وی به رصد پلیس در حوزه فضای مجازی پرداخت و گفت: نحوه ساخت مواد محترقه در فضای مجازی  را شاهد بودیم که یکی دیگر از اقدامات پلیس تهران شناسایی و برخورد با این دسته افراد بوده است.

سردار محمدیان گفت: شناسایی انبار ها و مکان هایی که مواد اولیه مواد محترقه پرخطر را نگه داشته و به فروش می رساندند نیز به صورت ویژه در دستور بوده و حدود ۸۰ تن مواد اولیه در انبارهای مربوطه شناسایی و نسبت به تنظیم صورتجلسه و توقیف و فروش تحت نظر پلیس به مصارف صنعتی اقدام شده است؛ همچنین مکان های دیگری  که اقدام به فروش مواد اولیه مواد محترقه می‌کردند نیز شناسایی و ۹ تن دیگر مواد اولیه کشف و توقیف شد.

رئیس پلیس پایتخت از دستگیری ۱۲۴ متهم که اقدام به قاچاق مواد محترقه و همچنین ساخت و عرضه آنها می کردند خبر داد و گفت: ۱۷ انبار متخلف نیز در این زمینه شده است.

وی افزود: چندین محموله مواد محترقه در اندازه های ۱۰، ۱۴ کیلویی که از شهرک‌ها و محلات اطراف آماده شده و قصد انتقال و پخش را توسط اتوبوس و مترو را داشتند شناسایی و توقیف شد؛ انتقال این محموله‌ها در سیستم حمل و نقل عمومی می‌توانست برای مردم خطرساز باشد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه بیش از ۴ میلیون قطعه موادمحترقه پرخطر قاچاق کشف شده، اعلام کرد: با کشف این تعداد از موادمحترقه ۴ میلیون صدای انفجار از شهر کم شده است.
وی افزود: کارخانه‌های داخلی که مواد محترقه کم‌خطر تولید می کنند اجازه توزیع و فروش دارند.

سردار محمدیان به تدابیر ویژه پلیس برای برخورد با مخلان امنیت در چهارشنبه آخر سال پرداخت و خاطرنشان کرد: حفظ سلامتی و آرامش شهروندان و جلوگیری از انسداد معابر از اولویت‌های پلیس تهران است.

سردار محمدیان اعلام کرد: ارزش ریالی موادمحترقه قاچاق مکشوفه بیش از ۱۵ میلیارد تومان است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه برگزاری مراسم خانوادگی در چهارشنبه آخر سال ممنوع نیست به هنجار شکنان چهارشنبه آخرسال هشدار داد و  گفت: با هماهنگی با مقام قضایی، اگر در چهارشنبه پایان سال وسیله نقلیه فردی توقیف شود تا پایان فروردین ماه و اگر فردی دستگیر شود تا پایان ۱۳ فروردین ماه در بازداشت پلیس خواهند ماند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.