مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در چهارشنبه آخرسال اعلام آماده باش کردند

رئیس مرکز مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از آماده‌باش مراکز درمانی و بیمارستان‌های تابعه این دانشگاه برای خدمت رسانی به مصدومان احتمالی چهارشنبه آخر سال خبر داد.

#هاشمی#آماده_باش#مراکز#درمانی#علوم#پزشکی

به گزارش خبرگزاری افسران، امیر هاشمی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه از آماده‌باش مراکز درمانی و بیمارستان‌های تابعه دانشگاه برای خدمت رسانی به مصدومان احتمالی چهارشنبه آخر سال خبر داد.

هاشمی گفت: با توجه به مراسم چهارشنبه آخر سال و احتمال بروز حادثه برای هموطنان، همانند سال‌های گذشته مراکز درمانی تابعه دانشگاه آماده خدمت رسانی به مصدومان احتمالی هستند.

وی اطلاع‌رسانی همگانی و اقدامات لازم درخصوص افزایش کادر درمان، تجهیز بخش اورژانس بیمارستان‌ها، کاهش اعزام از شهرستان‌ها، توزیع مناسب مصدومان با هدف کاهش آسیب مصدومان و  ارایه خدمات مناسب درمانی را از جمله اقداماتی برشمرد که در این راستا صورت گرفته است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی معاونت درمان دانشگاه خاطرنشان کرد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته از نظر ارایه خدمات درمانی و رسیدگی فوری به آسیب‌دیدگان احتمالی مراسم چهارشنبه سوری، هیچ مشکلی در مراکز درمانی و بیمارستان‌های تابعه دانشگاه وجود ندارد، تمامی تجهیزات لازم در این زمینه فراهم شده و آمادگی لازم در مراکز وجود دارد.

هاشمی با اشاره به آمار مصدومان حوادث چهارشنبه سوری سال گذشته،گفت: متاسفانه در سال گذشته ۳۸۶ مصدوم ناشی از حوادث چهارشنبه سوری به مراکز درمانی تابعه دانشگاه مراجعه کردند و تحت درمان قرار گرفتند. از این تعداد ۱۸۲ مصدوم بستری و ۲۰۴ نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی افزود: سال گذشته با وجود افزایش ۱۵ درصدی تعداد حادثه دیدگان نسبت به سال ۱۳۹۹، خوشبختانه مورد فوتی در مراکز درمانی گزارش نشد اما شاهد آسیب دیدگی تعدادی از جوانان و نوجوانان بودیم.

هاشمی چهارشنبه سوری را یک مراسم باستانی ایرانی عنوان کرد و به خانواده‌ها هشدار داد: به منظور پیشگیری از بروز حادثه و آغاز سالی همراه با تندرستی سعی کنند با نظارت بیشتر بر جوانان و نوجوانان از بروز حادثه‌ در این مراسم جلوگیری کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.