برگزاری اولین کنگره بانوان تاثیرگذار و فعال هرمزگان

نخستین کنگره بانوان تاثیرگذار هرمزگان امروز یکشنبه با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری و جمعی از بانوان فعال و شاخص استان در بندرعباس برگزار شد.

#کنکره#زنان#تاثیرگذار#هرمزگان#بندر_عباس

به گزارش خبرگزاری افسران، احسان کامرانی، معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری هرمزگان در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره مادران، همسران و دختران گرانقدر شهدا از حضور بانوان و زنان فرهیخته استان در این گردهمایی قدردانی کرد و گفت: این استان مادران و زنان تاثیرگذار و پرافتخار زیادی دارد که شهیده فاطمه نیک سرآمد آنان است.

وی افزود: معرفی و تقدیر از بانوان فعال حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، اشتغال، سلامت، دانش و تشکل‌های حمایتی و کارآفرینی به نمایندگی از زنان و بانوان تاثیرگذار استان هرمزگان از اهداف برگزاری این کنگره است.

احسان کامرانی، شکست دشمنان ایران در اتفاقات اخیر را نشات گرفته از قدرت دشمن شناسی زنان کشور دانست و اظهار کرد: دشمنان ایران اسلامی از قدرت، ولایت‌مداری و وطن دوستی زنان ما غافل بودند و پس از شکست مفتضحانه در عرصه تفرقه افکنی باز نوک پیکان کینه را به سمت دختران دانش‌آموز نشانه گرفتند که با هوشیاری دوباره مادران و دختران تیرشان به سنگ خورده است.

وی حضرت فاطمه (س) را الگوی مسلمانان در حفظ ولایت و نوع دوستی برشمرد و ادامه داد: هر توسعه ای در جهان مدیون نیروی انسانی کارآمد آن است که در خانواده تحت تربیت مادران فرهیخته پرورش یافته و توانسته‌اند در جامعه اثرگذار باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه هرمزگان همچنین با اشاره به تاکید رهبرمعظم انقلاب در گام دوم انقلاب افزود: گام دوم انقلاب نقشه راه همه به‌ویژه جوانان ایران اسلامی است که مورد توجه رهبر انقلاب هستند و بدون هیچ خط کشی جنسیتی ایشان کادرسازی و تربیت جوانان را به‌عنوان عناصر مهم تمدن سازی مورد تاکید قرارداده‌اند.

کنگره زنان تاثیرگذار حرکتی بزرگ برای معرفی چهره‌های ماندگار است

محدثه درویشی، سرپرست دفتر اموربانوان و خانواده استانداری هرمزگان و دبیرکنگره زنان تاثیرگذار استان نیز در این آیین گفت: این کنگره در واقع آغاز حرکتی بزرگ برای معرفی چهره‌های ماندگار زنان تاثیرگذار استان است.

وی افزود: هدف کنگره که در کشور نیز آغاز شده است، تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب در راستای معرفی الگوی سوم زن مسلمان ایرانی نه شرقی و نه غربی بوده است. معرفی زنان هرمزگان به عنوان چهره‌های ماندگار و تاثیرگذار که جمعیتی پرشمار و بی‌نظیرند، اتفاق خوبی در این حوزه خواهد بود.

سرپرست دفتر اموربانوان و خانواده استانداری در خصوص روند انتخاب بانوان و زنان معرفی شده در این کنگره نیز گفت: از ماه‌های گذشته روند مکاتبه با فرمانداری‌ها، دستگاه‌های اجرایی، تشکل‌های مختلف فعال زنان و بانوان مستقل کارآفرین، محقق، هنرمند، خانه‌دار و دیگر صنوف سعی کردیم، سامانه کنگره ملی زیرنظر نهاد ریاست جمهوری را معرفی حداکثری داشته باشیم و مراحل ثبت سوابق و بررسی‌ها انجام و امروز باافتخار در خدمت نمایندگانی از جمعیت بزرگ زنان تاثیرگذار استان هستیم.

درویشی با اشاره به نقش جامعه سازی زنان گفت: جایگاه مادری و همسری الهی‌ترین و والاترین، نقش بانوان است و هر آنچه دنیا در مسیر پیشرفت گام برداشته، ثمره فرزندان مادرانی تاثیرگذار بوده و خواهدبود.

در این مراسم از چهره‌های فعال حوزه‎ زنان تاثیرگذار هرمزگان و همچنین از صفیه گلزاری دختر شهیده فاطمه نیک با اهدای لوح و تندیس قدردانی شد.

«شهیده فاطمه نیک» مادر سه شهید به نام‌های علی، غلام و محمد گلزاری است و در مجموع هشت تن از محارم وی به شهادت رسیده‌اند. در زمان جنگ تحمیلی فرزندانش محمد، علی و غلام گلزاری و برادرش سردار موسی درویشی، برادرزاده‌اش حر درویشی و عبدالحسین درویشی و خواهرزاده‌اش مصطفی مدنی یکی پس از دیگری به شهادت رسیدند و او ضمن شرکت در تشییع جنازه و خاکسپاری، در مقابل این همه مصیبت تحمل کرد و خم به ابرو نیاورد. شهید فاطمه نیک مشهور به ام الشهدا (نهم مردادماه سال ۶۶ هجری خورشیدی) یکی از شهدای جمعه خونین مکه است که در حج ابراهیمی در جوار کعبه بدست وهابیون به درجه رفیع شهادت نائل شد»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.