اقدامات پیشگیرانه در مقابله با حوادث چهارشنبه آخر سال اعلام شد

رئیس مرکز عملیات اضطراری برنامه های مقابله با حوادث چهارشنبه آخر سال را برشمرد.

#قودجانی#عملیات#اضطراری#برنامه#مقابله#حوادث#چهارشنبه_سوری

به گزارش خبرگزاری افسران، پدرام قودجانی، رئیس مرکز عملیات اضطراری در استودیوی سلام تهران  از اقدامات و برنامه‌های سازمان پیشگیری و مدیریت بحران در خصوص چهارشنبه آخر سال سخن گفت.

قودجانی گفت:متاسفانه ما در سال گذشته با افزایش ۱۲ درصدی مصدومین در چهارشنبه سوری مواجه بودیم. اکنون از مردم کمک می‌خواهیم که همگی با هم بتوانیم به استقبال سال خوشی برویم. ما در طی سه مرحله اقداماتی را برای کاهش میزان خسارت در این زمینه انجام داده‌ایم.

وی افزود: اولین مرحله از اقدامات، مربوط به بخش هماهنگی است. طبق روال هرسال ما جلساتی را با نماینده دستگاه‌ها و سازمان‌های داخل و خارج از شهرداری داشتیم و دستورالعملی مبنی بر وظایف هر یک از آنها در زمان بحران ابلاغ کردیم. 

قودجانی اظهار داشت: به  علاوه ما ستاد مدیریت بحران را به صورت ویژه برای چهارشنبه سوری با حضور نمایندگان همه دستگاه‌ها برگزار می‌کنیم. هدف این است که با گردهم آمدن نمایندگان دستگاه‌های مختلف، برای رسیدگی به همه حوادث، چه در سطح شهر تهران و چه در مناطق بیست‌ودوگانه آماده باشیم.

وی افزود:ما همچین در حوزه اطلاع‌رسانی نیز سعی کرد‌ه‌ایم که از طریق همکاری با صدا و سیما و همچنین از روش‌های متعدد دیگری، همگان را نسبت به خطرات چهارشنبه سوری آگاه کنیم. ما به واسطه گروه‌های دوامی که داریم، آموزش‌های لازم را در هر مرحله در اختیار مردم قرار می‌دهیم تا با مسائلی از جمله اطفا حریق و اصول برگزاری مراسم چهارشنبه سوری، به شیوه‌ای ایمن آشنا شوند.

وی گفت: از دیگر اقدمات مهم ما، شناسایی مراکز برخطر و پرتعدد بود. قرار بر این است که همکاران ما در این مراکز حضور مداوم داشته باشند و در صورت بروز حادثه، از قبل  آماده باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.