رونمایی و افتتاح خط تولید نمونه معیار تولید جت یاسین با حضور وزیر دفاع

خط تولید و رونمایی از نخستین نمونه معیار تولید و عملیاتی جت آموزش پیشرفته یاسین افتتاح شد.

#رونمایی#جت#یاسین#تولید#کشور

به گزارش خبرگزاری افسران ، مراسم افتتاح سالن تولید و رونمایی از نخستین نمونه فروندِ تولید معیار و عملیاتی جت آموزش پیشرفته یاسین صبح امروز(شنبه ۲۰ اسفندماه) با حضور امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و امیر خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش انجام شد. 

آموزش خلبانی از جمله آموزش‌های سطح بالا و پیچیده‌ای است که هر کشوری توان انجام آن را ندارد.

جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های دانش و فناوری موفق به رسیدن به یافته‌های آموزش در سطح استانداردهای جهانی شده است و خلبانی به عنوان یک حوزه آموزشی ترکیبی از این قاعده مستثنی نیست.

در بیان تفاوت نمونه های اول و‌ دوم هواپیمای یاسین باید گفت؛ فروند اول با پرواز خود طراحی آیرودینامیکی و معماری سازه ای و دستیابی به فناوری ساخت را محقق نمود و لیکن این فروند که امروز رونمایی شد در ابعاد تخصصی و تاکتیکی نسبت به نمونه قبلی توسعه و تکامل یافته و دستاوردهای مختلفی داشته است.

#رونمایی#جت#یاسین

همچنین، بومی‌سازی زیر سامانه‌های عمده مانند صندلی پران، اویونیک کاملا بومی، موتور و ارابه های فرود بخشی از توانمندی‌های به دست آمده در این فروند است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح صبح امروز (شنبه ۲۰ اسفند) در مراسم افتتاح سالن تولید و رونمایی از نخستین نمونه فروندِ تولید معیار و عملیاتی جت آموزش پیشرفته یاسین، گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی ما در بحث انتقال توان هوایی آموزش خلبانی است به ویژه در نیروی هوایی است که مأموریت دفاع از فضا و هوای کشور را دارد. 

وی ادامه داد: آموزش خلبانی از آن با آموزش‌های سطح بالا است که در آن نیاز به هواپیمای آموزشی های مختلف نیاز دارد.

وزیر دفاع بیان کرد: همکاران ما در صنعت دفاعی از سال ۹۹ اقدام به طراحی و ساخت هواپیمای جت آموزشی مادون صوت کردند که فروند دوم آن امروز رونمایی شد. 

امیر آشتیانی با اشاره به ویژگی‌های هواپیمای یاسین تصریح کرد: این هواپیما دارای ویژگی های خاصی است که مهم‌ترین آن طراحی بسیار عالی و بومی آن است که به ما اجازه می‌دهد تا بتوانیم این هواپیما را در بخش‌های مختلف استفاده کنیم به ویژه به عنوان یک هواپیمای رزمی و پشتیبانی هوایی نزدیک.

وزیر دفاع با بیان اینکه صنعت هوایی از سال ها پیش اقدام به طراحی‌ جت آموزشی یاسین کردند که امروز فرزند دوم آن رونمایی شد، تصریح کرد: ویژگی این جت آموزشی طراحی کاملا بومی آن است ‌که موجب شده تا از این نمونه بتوانیم برای هواپیماهای رزمی‌ و‌ پشتیبانی ‌از نزدیک ‌نیز استـفاده کنیم.

وی‌ادامه داد: قالب تجهیزات هواپیما بومی‌سازی شده و ‌یقیین داریم ‌به عنوان ‌هواپیمای ‌پیشرفته می‌تواند مأموریت‌هایی که به نیروی‌ هوایی واگذار می‌شود را به خوبی انجام دهد و در کاهش مدت زمان آموزش و‌ کیفیت آموزش ها موثر واقع شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.