زنگ جشن نیکوکاری در تهران به صدا درآمد

 به گزارش افسران، مراسم « زنگ نیکوکاری » امروز پانزدهم اسفندماه با حضور مصطفی خاکسار، قائم مقام کمیته امداد، سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران، گیلاسی، مدیرکل هماهنگی امور اجرایی مشارکت های مردمی کمیته امداد، اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش، موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران و جمعی دیگر از مدیران و مسئولان در دبیرستان دخترانه شهدای هفتم تیر واقع در منطقه ۶ تهران برگزار شد.

در این مراسم مصطفی خاکسار گفت: اگر جامعه‌ای تصمیم دارد سالم و بالنده بماند باید بر ویژگی‌های انسانی تکیه کند و توجه به این موضوع جزو وظایف تک تک افراد در اجتماع است.

قائم مقام کمیته امداد با اشاره به نواخته شدن زنگ نیکوکاری در مدارس سراسر کشور، اظهار کرد: برگزاری جشن نیکوکاری در مدارس موجب می‌شود که مفاهیمی همچون نوع‌دوستی و کمک به محرومان به نسل‌های آینده منتقل شود.

وی با تمجید از تلاش‌های مسئولان آموزش و پرورش برای توسعه فرهنگ نیکوکاری در میان دانش‌آموزان، ادامه داد: دشمن تمرکز خود را معطوف به نظام آموزشی ما کرده تا نگذارد مفاهیم انسانی و اسلامی در نسل‌های جدید رشد کند.

خاکسار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز تاسیس کمیته امداد در ۱۴ اسفند ۱۳۵۷ گفت: در دورانی که نهال انقلاب اسلامی نوپا بود و تمامی کارها به صورت کمیته‌ای و شورایی انجام می‌شد، اولین سازمان منسجم در کشور با نام مبارک امام خمینی(ره) شکل گرفت.

قائم مقام کمیته امداد اضافه کرد: کمک به محرومان و نیازمندان آن‌قدر دارای اهمیت است که انقلاب اسلامی نیز در اولین اقدام خود نهادی را تاسیس کرد تا از طریق آن نیکوکاری و خیراندیشی در جامعه مستقر شود. مقوله امداد به حدی اهمیت داشت که تنها نهادی که حضرت امام موافقت کردند نام ایشان بر روی آن باشد، کمیته امداد بود.

وی با تمجید از نگاه خیراندیش مردم در قبال محرومان جامعه، گفت: مردم ثابت کرده‌اند که در همه حال یاری‌رسان محرومان و مستضعفان هستند. در چهار دهه اخیر نیز هر ساله حجم کمک‌رسانی به نیازمندان بیشتر شده و روند افزایشی کمک‌ها همچنان ادامه دارد.

خاکسار تصریح کرد: کمک به نیازمندان در شرایطی افزایش پیدا کرده که کشور تحت شدیدترین فشارهای اقتصادی از سوی دشمنان است.‌ این حمایت مردم از محرومان جامعه حاکی از آن است و که فرهنگ نیکوکاری ریشه در فرهنگ ایرانی اسلامی دارد.

در ادامه این مراسم مسئولان و دانش آموزان کمک های خود را برای کمک به نیازمندان اهداء کردند.

گفتنی است؛ مردم نیکوکار می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۱*۰۲۱*۸۸۷۷*، شماره کارت۲۰۰۸_۰۰۰۰_۹۹۷۹_۶۰۳۷ و همچنین تلفن گویای ۷۳۵۵_۰۲۱ و درج عدد ۱۶ کمک‌های خود را برای خانواده‌های نیازمند واریز کنند.


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.