وزیر میراث فرهنگی از انیمیشن سازان جوان حمایت می کند

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مراسم اختتامیه جشنواره پارسونا گفت: از آثار ۱۵۰ تیمی که به مرحله نیمه نهایی این جشنواره راه یافتند، در برنامه های مختلف استفاده خواهیم کرد.

#ضرغامی#وزیر#میراث#فرهنگی#حمایت#انیمیشن_سازان#جوان

 فاطمه بنیادی، دبیر جشنواره پارسونا(شخصیت پردازی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی) صبح امروز در مراسم اختتامیه این جشنواره گفت: شهریورماه فراخوان پارسونا منتشر شد و بیش از انتظار ما مورد استقبال قرار گرفت. 

وی ادامه داد: ۵۹۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد، با توجه به استقبال خوبی که از جشنواره شد یک مدرسه مجازی راه اندازی کرده‌ایم که در این مدرسه ۱۵۰ تیم تشکیل شد، در نهایت پس از بررسی های صورت گرفته ۲۱ گروه به فینال این رویداد راه یافتند. 

در ادامه این مراسم اختتامیه هر یک از گروه‌ها محصول خود را ارائه کردند و در پایان مراسم از نفرات برتر این رویداد فرهنگی تقدیر شد. 

در ادامه، ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: از تمامی کسانی که در این رویداد شرکت کردند تشکر می‌کنم، کارهای ارائه شده یکی از دیگری زیباتر بودند و انتخاب اثر برگزیده یک کار سخت بود. 

وی ادامه داد:‌ به همراه برگزیدگان این رویداد، از ۱۵۰ تیمی که به بخش نهایی راه‌یافتند نیز تقدیر خواهد شد و به هر یک از آنان هدیه ای به مبلغ دو میلیون تومان اهدا می‌شود. همچنین از این افراد در دیگر برنامه‌ها نیز دعوت به همکاری خواهد شد. 

ضرغامی همچنین از اعطای کارت همکار افتخاری وزارت میراث به این ۱۵۰ تیم خبر داد و اظهار کرد:‌ این افراد به عنوان همکاری خوب برای سازمان میراث فرهنگی خواهند بود. ما امروز شاهد استعداد و توانمندی شرکت کنندگان را شاهد بودیم. 

 وی ادامه داد: این رویداد یک اقدام مثبت برای شناسایی استعدادیابی جوانان است. 

در ادامه رسول جلیلی رئیس دانشگاه شریف گفت: رابطه بین هندسه و بازی‌های فکری همانند رابطه واگذاری کار فرهنگی به دانشگاه شریف است.

این رئیس دانشگاه بیان کرد: برخی از دانشجویان با فشار اجتماعی وارد دانشگاه شریف می‌شوند و به ریاضی و فیزیک و… علاقه ای ندارند، اما می‌توانند با استفاده از علم خود که در این دانشگاه کسب کردند، سناریوهای جدیدی را کشف و ارائه کنند. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.