نخستین همایش ملی وضعیت اجتماعی ایران در وزارت کشور برگزار می‌شود

به گزارش گروه آسیب‌های اجتماعی افسران، محمد عباسی، معاون وزیر کشور اظهار کرد: نخستین همایش ملی وضعیت اجتماعی ایران با حضور پژوهشگران و نخبگان دانشگاهی در روزهای ۱۴ و ۱۵ اسفندماه سالجاری در محل وزارت کشور برگزار خواهد شد.

وی افزود: حسب تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی(مد ظله العالی) برای بررسی علمی و کارشناسی آسیب های اجتماعی در کشور، سه گروه علمی- پژوهشی، اجرایی و نهاد سیاستگذار کشور به صورت مشترک این همایش را برگزار می کنند.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه دستیابی به آخرین دستاوردهای ملی و بین المللی در حوزه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی از اهداف این همایش است، ادامه داد: بازاندیشی در طرح ها و برنامه های اجرا شده با بهره گیری از نظرات نخبگان و اندیشمندان ملی و استانی نیز دیگر هدف مد نظر برای این برنامه است.

عباسی اضافه کرد: بررسی تجربه های بومی سازی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و دستیابی به الگوهای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی بر مبنای مشارکت های مردمی و جهادی هم دیگر اهداف این همایش به شمار می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: یافته ها و نتایج حاصل از این همایش به عنوان پشتوانه علمی قوی، در اختیار سازمان امور اجتماعی به عنوان متولی اصلی امور اجتماعی در سطح کشور به منظور کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقای سرمایه اجتماعی در جامعه قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر کشور در امور اجتماعی در ادامه صحبت های خود  به دریافت ۳۰ مقاله علمی و ۳۰۰ چکیده از سوی پژوهشگران، نخبگان و صاحب نظران عرصه اجتماعی کشور اشاره کرد و گفت: مقالات در محورهای مسائل و آسیب های اجتماعی در ایران؛ حکمرانی، مسائل و آسیب های اجتماعی؛ ظرفیت های اجتماعی تعامل با آسیب ها و مسائل اجتماعی؛  و همچنین سرمایه اجتماعی، فرصت ها و چالش ها به رشته تحریر درآمده است.

عباسی افزود: نارضایتی ها، اعتراضات و ناآرامی ها؛ اقتصاد، فقر و نابرابری اجتماعی؛ جمعیت و مهاجرت؛ تحولات سبک زندگی؛ آینده پژوهی ظرفیت ها و چالش ها؛ محیط زیست و مسائل جامعه ایرانی از دیگر محورهایی است که فراخوان مقالات برای آن انجام شده است.

وی با بیان اینکه این همایش با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی تهران برگزار می‌شود، گفت: تمام تلاش بر این است که از ظرفیت های نخبگانی و فکری برای حل مسائل اجتماعی کشور بهره لازم گرفته شود.

معاون اجتماعی وزارت کشور خاطرنشان کرد: در این همایش، از ایده های برتر با حضور مقام عالی وزارت کشور تجلیل می شود.


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.