اظهارات رئیس قوه قضائیه ایران از سوی بی‌بی‌سی فارسی تحریف شد

صبح امروز بی‌بی‌سی فارسی در یک تحریف آشکار و با انتشار نقل قول دروغ از رئیس قوه قضائیه آمار اعلام شده عفو گسترده را به تعداد بازداشت شدگان حوادث اخیر منتسب کرد.

#ادعای_دروغ#BBC_فارسی#

به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، در حالی که رئیس قوه قضائیه در مصاحبه با رسانه khamenei.ir اظهار کرد «گزارشی که تا الان دادند، تعداد کسانی که مشمول عفو شدند، اعم از دستگیرشدگان اغتشاشات و غیر اغتشاشات، اعم از آن‌هایی که حکمشان تقلیل پیدا کرده و تخفیف گرفتند از مرز هشتاد هزار نفر گذشته است؛ یعنی تا الان بیش از هشتاد هزار مشمول این عفو واقعاً به نظر بنده پرخیر و برکت رهبر انقلاب قرار گرفته‌اند. پیش‌بینی این است که با آن قسمتی که رضایت شاکی را می‌گیرند تا نود هزار نفر هم شامل عفو بشوند؛ حتی ممکن است به بالاتر از نود هزار هم برسد.»، صبح امروز بی‌بی‌سی فارسی در یک تحریف آشکار و با انتشار نقل قولی دروغ از رئیس قوه قضائیه آمار اعلام شده را به تعداد بازداشت شدگان حوادث اخیر منتسب کرد. 

این در حالی است که بارها اعلام شده عفو گسترده اخیر شامل گروه‌های مختلفی خواهد شد و متهمان و محکومان حوادث اخیر تنها بخش کوچکی از این عفو را تشکیل می‌دهند و بخش اعظم افراد مشمول عفو محکومین غیر از اغتشاشات هستند همچنین تعداد زیادی از افراد مورد عفو قرار گرفته‌اند در زندان نبودند.

بی‌بی‌سی فارسی همچنین در بخش دیگری از گزارش تحریفی خود، تعداد عفوشدگان اخیر را با عفوهای سال‌های اخیر مقایسه کرده و برهمین اساس نتیجه گرفته است که تعداد بالای عفوشدگان بدلیل به پرونده‌های مرتبط با اغتشاشات اخیر است. این در حالی است که عفو اخیر از عفوهای معیاری بوده و در اینگونه عفوها تعداد بیشتری از افراد نسبت به عفوهای موردی شامل عفو می‌شوند. 

آخرین نمونه عفو معیاری در سال ۹۷ و به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفت که بیش از ۵۰ هزار نفر مشمول عفو و بخشودگی شدند. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.