ممنوعیت استفاده از سلاح در عزا و عروسی / الزام برخورد قانونی با متخلفین

جانشین فرمانده انتظامی کشور با اشاره به استفاده از سلاح در مراسم شادی و عزا در برخی مناطق گفت: استفاده از سلاح در مراسم جرم است و باید با همکاری دستگاه قضایی با اینگونه افراد برخورد قانونی صورت گیرد.

#ممنوعیت #استفاده#سلاح#مراسم#عزاداری#عروسی#برخورد#قانونی

سردار قاسم رضایی در جمع مسئولان و فرماندهان انتظامی استان ایلام با تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت حضرت علی اکبر(ع)، اظهار داشت: پلیس ایلام با پشتوانه ۳ هزار شهید و همکاری مسئولان استانی و دستگاه‌ها و مردم ولایتمدار توانسته در مقوله تامین نظم و امنیت کارنامه قابل قبولی را ارائه نماید.

وی با اشاره به مرزی بودن استان ایلام به لزوم مبارزه بی امان با قاچاقچیان سلاح و مهمات اشاره کرد و تصریح کرد: پلیس باید با همکاری و پشتیبانی تمامی دستگاه‌های ذیربط در قالب قرارگاه‌های انتظامی و اشرافیت اطلاعاتی بر مرزها منطقه را برای دارندگان سلاح‌های غیرمجاز ناامن کند.

این مسئول انتظامی اضافه کرد: متاسفانه استفاده از سلاح های غیرمجاز در مراسم شادی و عزا در برخی مناطق باعث به وجود آمدن نوعی خرده فرهنگ شده است که می طلبد دستگاه های ذیربط در قالب میزگردهای علمی و تخصصی و از طریق اصحاب رسانه و صدا و سیما این فرهنگ را که استفاده از سلاح در مراسم جرم است در جامعه نهادینه و با همکاری دستگاه قضائی با اینگونه افراد برخورد قانونی صورت گیرد.

این مقام ارشد انتظامی کشور در بخش دیگری از سخنانش به مبارزه بی امان با قاچاق احشام و کالاهای اساسی اشاره و تصریح کرد: پلیس در داخل شهرها و مرزبانی نیز در مرزها نباید اجازه دهند که سودجویان و قاچاقچیان کالاها را به آن سوی مرز قاچاق کنند.

سردار رضایی با اشاره به ماموریت اخیر پلیس در مبارزه با سرقت اشاره و توانمندی کارآگاهان در مقوله کشف جرم را ستودنی دانست و گفت: با تمرکز قوا، هدف گذاری و اولویت بندی در برنامه ها می توان از وقوع سرقت ها پیشگیری و در کشفیات سرقت ها موفق عمل کنیم.

وی افزایش سطح آگاهی مردم در رعایت اصول خود مراقبتی ،مدیریت آزادی زندانیان سابقه دار با همکاری مراجع قضائی علی الخصوص در ایام پایانی سال و همچنین مدیریت مالخران اموال مسروقه را از برنامه هایی دانست که می‌تواند در کاهش جرم سرقت در جامعه موثر باشد.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور بر لزوم اجرای برنامه هایی به منظور پایش محورهای مواصلاتی باتوجه به اعزام کاروان‌های راهیان نور به استان ایلام در این ایام اشاره و اظهار کرد: تکریم مسافران نوروزی و کاروان های راهیان نور و پایش محورهای مواصلاتی توسط گشت های پلیس راه با هدف پیشگیری از تصادفات مورد تاکید ویژه قرار گیرد.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت کار ماموران ۱۱۰ از این سازمان به عنوان یکی از سازمان های معروف انتظامی در جامعه نام برد و خاطرنشان کرد: پاسخگویی خوب و رفع نیازهای به موقع پلیسی شهروندان از مطالباتی است که مردم از پلیس انتظار دادند و از اولویت هایی است که پلیس به دنبال آن است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.