فراهم شدن امکان معامله ارز پتروشیمی توسط صرافی‌های تضامنی در مرکز مبادلات ارزی

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی گفت: صرافی‌های تضامنی امکان مبادله حواله‌های ارزی‌ پتروشیمی‌ها و صادراتی‌ها را در مرکز مبادلات ارزی پیدا کردند.

#ارز #پتروشیمی #معامله

مسعود توکلی: ارز حاصل از صادرات شرکت‌های پتروشیمی اگر به صورت اسکناسی باشد، برای رفع تعهد ارزی باید در شعب بانک ملی ارائه شود، اما ارز‌های حواله‌ای پتروشیمی که تاکنون در تالار حواله مرکز مبادلات ارزی معامله می‌‌شد، از امروز علاوه بر صرافی‌های بانک‌ها، صرافی‌های تضامنی هم می‌توانند از مرکز مبادلات ارزی، این حواله‌ها‌ را خرید و فروش کنند.

او اضافه کرد: از امروز فعالیت صرافی‌های تضامنی در تالار حواله مرکز مبادلات ارز و طلای بانک مرکزی هم آزاد شد.

وی افزود: شرکت‌های صادر کننده در مورد ارز اسکناسی حاصل از صادرات خود موظف هستند این ارز را به صورت اسکناس فقط به بانک ملی یا صرافی بانک ملی برای رفع تعهدات ارزی ارائه کنند.

مدیر تالار خدماتی مرکز مبادلات ارزی بیان کرد: شرکت‌های صادراتی از جمله پتروشیمی، فولادی، پالایشی و سایر شرکت‌ها حواله‌های ارزی خود را که در تالار حواله مرکز مبادلات ارائه می‌کردند، از امروز صرافی‌های تضامنی هم می‌توانند این حواله‌های ارزی را خرید و فروش کنند‌.

به گفته مدیر تالا ارز خدماتی مرکز مبادلات ارزی در این مرکز در  تالار حواله‌ای صادرکنندگان حواله‌های ارزی خود را ارائه می‌کنند و واردکنندگان هم می‌توانند این حواله‌ها را خریداری کنند‌.

به گفته وی، صرافی‌های تضامنی به مدت یک هفته از معاملات حواله ارزی منع شده بودند، اما از امروز طبق دستورالعمل جدید صرافی‌های تضامنی از امروز می‌توانند حواله‌های ارزی را از صادرکنندگان خریداری کرده و برای شرکت‌های واردکننده به فروش برسانند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.