حمایت شهرداری تهران از زنان سرپرست خانوار «فرصت‌محور» و کار آفرین

مدیرکل زنان و خانواده شهرداری تهران گفت: نگاه شهرداری به زنان سرپرست خانوار نگاه فرصت محور است. هر زن تهرانی که بخواهد خانه خود را به کارگاه تولید تبدیل کند، در کنار او هستیم و کمپین «کار تو خونمونه» برای همه بانوان تهرانی است.

#اردبیلی#معاون#شهرداری#حمایت#زنان_کارآفرین#کار_در_خانه

مریم اردبیلی در افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی اظهار کرد: از کارآفرینان تشکر می کنم زیرا این افتتاحیه بدون کمک آنها ممکن نبود، عزیزانی که با پیچیدگی های تولید تلاش می کنند کالای باکیفیت داخلی تولید کنند و فضای کار مناسب ایجاد می کنند.

وی افزود: ما به چند روش به کار آفرینی کمک می کنیم که یکی از آن‌ها طرح های کارآفرینی کوثر است، به طوری که سال گذشته ۶۲ مورد کوثر کارآفرینی در تهران داشتیم که امروز به ۸۱ مرکز رسیده است البته ظرفیت کسب و کاری ما در فضای کوثر از ۷۰۰ به ۱۴۵۰ زن سرپرست خانوار رسیده است. 

وی خاطرنشان کرد: در موضوع کسب و کارهای خرد بسیاری از بانوان که در خانه محصول تولید می کنند در زمینه برندینگ و بازاریابی دچار مشکل هستند که با آموزش تقویت می شوند. در همین راستا کمپین «کار تو خونمونه» به منظور تقویت بانوانی که در منزل کار می کنند ایجاد شده است و در چند روز اول هزار ثبت داشته است. 

وی با تاکید بر اینکه نگاه شهرداری به زنان سرپرست خانوار نگاه فرصت محور است، گفت: در سامانه زنان‌ سرپرست خانوار شهرداری تهران ۱۵ هزار بانو عضو هستند که ظرف یک ساله گذشته هزار نفر اضافه شده اند و بعضی نیز از لیست خارج شده اند. برای افرادی که در این سامانه عضو هستند، دوره های مشاوره، مددکاری، توانمندسازی، ایجاد اشتغال و گاهی کمک بسته های معیشتی در نظر گرفته می‌شود. برای فرزندان زنان سرپرست خانوار هم مجموعه برنامه‌های متنوعی مثل برنامه مشاوره و آموزشی داریم. 

وی اضافه کرد: هر زنی که بخواهد خانه خود را به کارگاه تولید تبدیل کند، در کنار او هستیم و کمپین کار تو خونمونه برای همه بانوان تهرانی است. 

وی با اشاره به هجدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه به دلیل شیوع کرونا حدود سه سال تعطیل بود که در این دوره محصولات افزایش یافته است. در ایستگاه های پرتردد مترو همچنین چهار مکان گردشگری غرفه های نمایشگاه برپا شده و به ظرفیت بهره‌مندی نسبت به ادوار قبل بدین ترتیب اضافه شده که فرصت فروش محصولات خانگی را افزایش داده است.

وی افزود: در این دوره محصول ۴۵۰۰ هزار نفر را در بوستان گفتگو به صورت متمرکز و در ۱۰ نقطه شهر به صورت غیر متمرکز در طول ۱۲ روز عرضه و ارائه شده و قیمت محصولات نسبت به بازار ۳۰ درصد ارزانتر است. 

وی افزود: سازه های نمایشگاه امسال برای نمایشگاه های دیگر استفاده می شود و دور ریز ندارد همچنین مناسب با محیط‌زیست است و قیمت کمتری هم دارد. 

 وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال بالغ بر ۱۰ هزار نفرروز ، فرصت فروش برای مشاغل خرد برای بانوان سرپرست خانوار ایجاد کردیم و اگر فضاهای جدیدی مثل میادین تره بار در اختیار ما قرار بگیرید، بانویی نخواهد بود که به ما مراجعه کند و دست رد به سینه او بزنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.