خدمات مناطق پایتخت/برگزاری رویداد سالم پیر شویم / اجرای تونل نوری

مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران هر روز خدماتی را برای شهروندان ارائه می دهند که گزیده آنها اطلاع رسانی می شود.

#تهران#بزرگ#اقدامات#مناطق#شهرداری

محمد رضا ندرلو معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه۸ گفت: نظافت معابر در طرح بهار جانان به منظور جلب مشارکت شهروندان در نگهداشت و زیباسازی محلات و ایجاد روحیه نشاط و شادابی در آستانه سال جدید، با محوریت محلات ۱۳ گانه در حال اجرا است.

وی افزود: در این طرح رسیدگی و بازبینی از پل های عابر مکانیزه، نظافت دیواره های شهری، نظافت و ضدعفونی المان‌های بوستانی از جمله سرویس های بهداشتی، نیمکت‌ها، مجموعه های بازی کودکان،غرفه های بازیافت و… در حال اجراست.

ندرلو رسیدگی به زیبایی و ظاهر شهر را از دغدغه های مدیریت شهری خواند وگفت: حذف آلودگی های بصری و پاکسازی برچسب های تبلیغاتی از دیواره های شهری یکی دیگر از اقدامات استقبال از بهار است.

وی اعلام کرد: شستشو، ضدعفونی، رنگ آمیزی و رفع مشکلات جداول، گاردریل ها، المان‌های شهری، تابلو های ترافیکی، مخازن و زیر مخزنی ها، انهار و جوی ها، ایستگاه‌های اتوبوس، بی آر تی و پل های عابر از دیگر اقدامات طرح استقبال از نوروز ۱۴۰۱ است.

احداث پروژه ساختمان زمین اسکیت دارالشهداء

رضا شنگی شهردار منطقه۱۷، گفت: اجرای پروژه‌های احداثی و توسعه محله‌ای گام بسیار مهمی در ارتقاء و توسعه زیرساخت‌های شهری به خصوص در محلات کم برخوردار است.

وی افزود: به همین منظور و در راستای افزایش سرانه‌های ورزشی در منطقه، احداث پروژه ساختمان زمین اسکیت دارالشهداء در دستور کار معاونت فنی و عمران منطقه قرار گرفت و عملیات اجرای این پروژه از نیمه آذرماه شروع شد.

 شهردار منطقه تصریح کرد: از ابتدای شروع عملیات احداث این پروژه، تاکنون فوندانسیون و اسکلت ساختمان، اجرای سقف و تیغه چینی، تاسیسات برقی و مکانیکی، کول گذاری فاضلاب و عایق کاری سرویس‌ها، تیغه چینی سکوی نشیمن تماشاچیان و سنگ نمای آن و … اجرا شده است.

شنگی اظهار کرد: در حال حاضر نیز شیب بندی بام ساختمان، کاشی کاری، اجرای درب های خارجی و محوطه سازی و نرده کشی دور آن در حال اجرا است.

شهردار منطقه در پایان با اشاره به سرعت چشم‌گیر پیشرفت اجرای این پروژه گفت: احداث این پروژه با تلاش بی وقفه تیم اجرایی فنی و عمران منطقه در حال انجام بوده و پیشرفت ۸۰ درصدی داشته است که بسیار زودتر از برنامه تعیین شده روبه اتمام است. امیدوار هستیم با توجه به سرعت بسیار خوب اجرای پروژه، به زودی به بهره برداری برسد.

برگزاری رویداد( سالم پیرشویم)

 محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه ۱۳با اشاره به اینکه دوران سالمندی از دوران‌های مهم زندگی است که باید به آن توجه شود، گفت :  بر این اساس، اجرای برنامه های آموزشی به منظور آگاهی بخشی درباره بیماری آلزایمر بسیار حائز اهمیت است و در همین راستا، رویداد “سالم پیر شویم” با رویکرد ارتقای کارکردهای شناختی سالمندان ویژه مناطق۴، ۸، ۱۴ و ۱۵  به میزبانی منطقه ۱۳ برگزار شد.

او افزود : در این رویداد، حدود ۹۰ سالمند، با بیماری آلزایمر، علائم آن و غربالگری ها و آزمایش های لازم برای مراقبت از سلامت مغز با ورود به دوره میانسالی و سالمندی آشنا شدند.

شهردار منطقه ۱۳، افزایش نشاط اجتماعی سالمندان، آگاهی بخشی در خصوص بیماری آلزایمر و افزایش مشارکت اجتماعی سالمندان  از اهداف این رویداد دانست و افزود : پس از برگزاری رویداد، مجموعه ای از فعالیت ها و تمرین مغزی با توزیع کاربرگ هایی که موجب تقویت حافظه شده و می توانند در برنامه های روزانه خود قرار دهند، انجام شده است.

#اجتماع#سالم#پیر_شویم

نورپردازی و اجرای تونل نوری همزمان با عید نیمه شعبان

مهدی صالحی  با اشاره به نقش و اهمیت نور پردازی در زیبایی و شاداب سازی  فضای شهری گفت: به منظور زیباسازی منظر شهری و ایجاد فضایی با نشاط، همزمان با اعیاد فرخنده شعبانیه  طرح  نورپردازی و اجرای تونل نوری در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به طراحی تونل نوری در خیابان ستارخان گفت: این تونل نوری به طول ۷۰ متر با نصب ۴۰۰۰ متر طول ریسه سوزنی در خیابان ستارخان به عنوان یکی از محورهای اصلی منطقه اجرا شد.

صالحی با اشاره به نورپردازی شهری گفت: نورپردازی یکی از اهداف عمده در طراحی فضاهای شهری است و همزمان با اجرای طرح بهاران خدمت و اعیاد شعبانیه  تلاش می‌شود تا بتوانیم با اجرای طرح‌های متنوع نورپردازی فضای شهر را شاداب‌تر کنیم.  

شهردار منطقه ۲ در ادامه به جانمایی المان گل نرگس در بلوار سعادت آباد اشاره کرد و گفت:این المان به شکل گلدان با گل های نرگس به ارتفاع ۷ متر با دو نمای روز وشب طراحی شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.