افتتاح بوستان و مناسب‌سازی معابر برای معلولین / اقدامات شهرداری منطقه ۱۴

معاون خدمات شهری منطقه ۱۴ شهرداری تهران گفت:در صورت وقوع زلزله در پایتخت، بخش غربی بزرگراه امام علی (ع) از کنترل خارج می‌شود.

#بوستان#تهران#بزرگ#معابر#معلولین#منطقه#۱۴

علیرضا برزگرمرادی معاون خدمات شهری منطقه ۱۴ شهرداری تهران گفت: در شهرداری منطقه ۱۴ در سال ۱۴۰۱ در بحث فضای سبز اقدامات خوبی داشتیم به طوری‌که سه بوستان را به بهره برداری رساندیم. فاز یک برخی از این بوستان‌ها به مرحله بهره‌برداری رسیده است مانند بوستان سرباز، بوستان خدمت و بوستان مردم که فاز یک آنها انجام شد.

افتتاح سه بوستان سرباز،خدمت و مردم

برزگرمرادی گفت: در کنار احداث بوستان‌ها ما باز پیرایی سایر بوستان ها را در سطح منطقه در حوزه فضای سبز در دستور کار داشتیم و بخش هایی از فضای سبز که از بین رفته بود را دوباره کاشتیم.ما نه تنها در حوزه فضای سبز بلکه در حوزه تعمیر و نصب لوازم‌های پارکی از جمله لوازم‌های ورزشی و لوازم‌های بازی کودکان و معلولین را در کلیه بوستان ها در اولویت قرار دادیم.

معاون خدمات شهری منطقه ۱۴ شهرداری تهران خاطر نشان کرد: در حوزه اداره خدمات شهری، لایروبی کلیه انهار روباز و رو بسته را در سطح منطقه ۱۴ داشتیم که تقریباً هر ماه حدود ۴۰ هزار متر لایروبی می‌شد و نظافت و رفت و روب را هم در سطح کلیه نواحی انجام دادیم.

۴۰ تا ۵۰ درصد مخازن زباله منطقه ۱۴ نوسازی شدند

علیرضا برزگر مرادی گفت: در حوزه مخازن زباله، در این یک سال که ما مدیریت را بر عهده گرفتیم تقریباً ۴۰ تا ۵۰ درصد نوسازی شدند و بقیه هم مورد بازسازی قرار گرفتند و ۴۰ درصد مخازن نو به منطقه تزریق شد و باقی مخازنی که ایرادات جزئی از جمله شکستگی چرخ و غیره را داشتند آنها را هم بازسازی کردیم که هم اکنون در سطح منطقه مخزن معیوب و خراب خیلی اندک داریم.

وی ادامه داد:در اغتشاشات اخیر در یک یا دو نقطه از منطقه ۱۴، مخازن زباله به آتش کشیده شد و از آنجا که این مخازن فلزی هستند آسیب جدی در مخازن ایجاد نشد و صرفا ایرادات جزئی به آنها وارد شده بود از جمله ذوب شدن چرخ های پلاستیکی و تغییر رنگ که با رنگ آمیزی شهرداری، این مشکلات برطرف شد البته این اتفاق بسیار اندک بود و فقط در خیابان نبرد و افراسیابی مخازن آسیب جزئی دیدند و برای باقی مخازن این منطقه مشکلی ایجاد نشد.

وی افزود: ما برای معلولین ساماندهی و مناسب سازی ۵ بوستان مهم در سطح منطقه را دستور کار معاونت قرار داریم و معاونت های عمران و ترافیک در آن دخیل بودند و ۵ بوستان به طور ۱۰۰ درصدی برای معلولین و کم توانان جسمی مناسب سازی شد در طول یک سال گذشته از پیاده‌راه‌ها که کفپوش‌های سکه ای به آنها الحاق کردیم تا نصب لوازم بازی معلولین و نصب تابلو مناسب معلولین و سرویس بهداشتی مناسب آنها برای آنها مناسب سازی شده است.

برزگر مرادی گفت: در پنج بوستان مهم منطقه ۱۴ وهم در بخش های دیگر منطقه ۱۴ قسمت هایی که کفپوش های آنها نیازمند بازسازی بود به طور کامل مناسب سازی شده و همچنین کفپوش های سکه ای برای آنها قرار گرفته است آن بخش هایی که برای عبور و مرور افراد ناتوان جسمی و افرادی که با ویلچر عبور و مرور می‌کنند، مناسب سازی شد.

معاون خدمات شهری منطقه ۱۴ شهرداری تهران خاطر نشان کرد: در بارش برف اخیر تمامی ۶ ناحیه ما درگیر بودند ولی بیشتر بارش ها در ناحیه ۶ اتفاق افتاد و تمامی عوامل شهرداری به صورت صد در صدی مشغول به کار بودند و نتیجه آن هم مشاهده کردیم که حتی برای دقایقی معابر شهری در منطقه ۱۴ قفل نشد چرا که کارگرها به صورت شبانه روزی فعالیت کردند و الحمدالله هیچ اتفاقی برای شهروندان نیفتاد ما تا ایستگاه‌های اتوبوس و بی آرتی و پل های عابر پیاده را هم در نظر داشتیم تا کمترین حادثه برای مردم اتفاق نیوفتد.

برزگر مرادی ضمن اشاره به ترافیک های متعدد منطقه ۱۴ گفت: برای ترافیک هم در منطقه ۱۴ اصلاح هندسی خیابان‌ها تقاطع ها صورت گرفت و همچنین خیابان‌ها مناسب سازی شدند و تابلوهای راهنمایی رانندگی نصب شدند تا جلوی ترافیک های سنگین گرفته شود و همه اقدامات انجام شده برای مقابله با ترافیک به ثمر نشست.

وی در پاسخ به این پرسش که در صورت بروز زلزله احتمالی در تهران کدام بخش‌های منطقه ۱۴ بیشترین آسیب را خواهند دید؟، اظهار کرد: منطقه ۱۴ به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می‌شود در شرق بزرگراه امام علی (ع) خانه‌های نوساز و بافت شهری نو و همچنین خیابان ها بزرگ هستند در غرب بزرگراه امام علی (ع) بافت قدیمی وجود دارد و معابر بسیار تنگ و همچنین برای عبور و مرور ماشین های امدادی طاقت فرساست.

وی ادامه داد: در صورت بروز زلزله احتمالی در تهران خودروهای امدادی نمی‌توانند خودشان را به منطقه غرب بزرگراه امام علی (ع) برساند و در صورت بروز زلزله در تهران، منطقه غرب بزرگراه امام علی (ع) به طور کامل از دسترس خارج و عوامل امدادرسانی برای حضور در این منطقه کاری سخت و غیرقابل ممکن را در پیش خواهند شد که البته در طرح تفصیلی شهر تهران در همان بخش غربی نوسازی ساختمان‌های قدیمی در دستور کار قرار گرفته ولی سرعت آن کم است و امیدواریم سرعت آن زیاد شود و در زمان اتفاق افتادن بلایای طبیعی مانند زلزله حوادث مردم به کمترین میزان ممکن برسد.

وی در خصوص برنامه منطقه ۱۴ برای عید نوروز و همچنین ماه مبارک رمضان، گفت: یک ماه به طور سراسری در تهران طرح بهاران خدمت را در دستور کار داریم این طرح در تمام مسائل خدمات شهری از جمله رفت و روب در سطح منطقه را در بر میگیرد. در یک ماه گذشته در بزرگراه ها و خیابان ها به طور متمرکز عوامل مان تا ساعت یک ظهر فعالیت داشتند از جمله رنگ آمیزی، رفت و روب و لایروبی، نصب المان، ترمیم المان و رسیدگی به المان های شهری که البته تا پایان طرح که پانزدهم فروردین است روزانه در دستور کار خواهد بود.

برزگر مرادی تأکید کرد: در بحث نوروز نصب المان های مناسبتی با توجه به ایام ماه رمضان را مد نظر داریم و در نوروز شاهد المان های بهاره و مناسب ماه مبارک رمضان خواهیم بود.

معاون خدمات شهری منطقه ۱۴ شهرداری تهران در پایان خاطر نشان کرد: در حوزه فضای سبز ما کاشت نشاء و نهال را در دستور کار داریم و در مناطق مختلف شهر آنها را انجام خواهیم داد و امیدواریم بتوانیم برای شهروندان فضای خوب و شادابی را به ارمغان بیاوریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.