بدهی عمومی آلمان طی دو سال ۱۰ برابر شده است

وزیر دارایی فدرال آلمان اعلام کرد که بدهی عمومی آلمان از ابتدای سال ۲۰۲۱ ده برابر شده و از چهار به ۴۰ میلیارد یورو رسیده است.

#آلمان #بدهی_عمومی #وزیر_دارایی_فدرال_آلمان

کریستین لیندنر، وزیر دارایی فدرال آلمان اعلام کرد که بدهی عمومی آلمان از ابتدای سال ۲۰۲۱ ده برابر شده و از چهار به ۴۰ میلیارد یورو رسیده است.

 وزیر آلمانی در توییتی نوشت: بار بدهی کشور از سال ۲۰۲۱ از چهار به حدود ۴۰ میلیارد یورو افزایش یافته است.در آینده برای مقاصد دیگر مانند آموزش، دیجیتالی کردن و سرمایه گذاری در حفاظت از آب و هوا به اندازه کافی پول نخواهیم داشت. بنابراین، منطقی است که رشد بدهی را مهار کنیم.

این وزیر هفته گذشته در مصاحبه با تی آنلاین گفته بود که افزایش بدهی آلمان به دلیل اقدامات اضطراری در طول همه گیری کووید-۱۹ و بحران انرژی است.
وی در این زمینه تاکید کرد که دولت باید هزینه‌های خود را محدود کند در غیر این صورت دولت نمی‌تواند مشکلات اقتصادی فعلی مانند کاهش ثروت را حل کند.

بحران انرژی سال گذشته میلادی که عمدتاً به دلیل تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه به دلیل عملیات نظامی ویژه این کشور در اوکراین ایجاد شد، تورم بی‌سابقه در کشورهای اروپایی را به همراه داشت.

بر اساس گزارش اداره آمار فدرال، تورم سالانه در آلمان در ژانویه ۸.۷ درصد بود که نسبت به ماه قبل ۰.۱ درصد افزایش داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.