همایش پلیس راهور/ اصلاح ۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز تا وعده نصب ۱۰۰ دوربین جاده ای/ کاهش حوادث ترافیکی

کاهش حوادث ترافیکی، اصلاح ۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز و وعده نصب ۱۰۰ دوربین جدید جاده ای از جمله مهمترین موارد مطرح شده در همایش سالانه پلیس راهور بود .

#همایش#پلیس#راهور#اصلاحات#کاهش#حوادث#نصب#دوربین

 دومین همایش سراسری مدیران راهور فراجا با حضور سردار رادان فرمانده کل انتظامی کشور، وزیر راه و شهرسازی، وزیر کشور ، رئیس سازمان هلال احمر و جمعی دیگر از مقامات و روسای کشوری و لشکری در سال نورالرضا شهرک آزمایش آغاز شد.

 سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور انتظامی کشور هم در این همایش با بیان اینکه تسهیل در تردد و مدیریت ترافیک اولویت پلیس راهور است، اظهار داشت: اقدامات بسیار خوبی امسال نسبت به سال گذشته انجام شده است.

وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه ۳۱ درصد کاهش تلفات جاده‌ای پیش بینی شده بود که در ۵ سال اخیر ۹۵ درصد از این پیش‌بینی محقق شده است، تصریح کرد: ۵۱ درصد از جانباختگان تصادفات در سر صحنه تصادف جان خود را از دست داده، ۶ درصد حین انتقال به مراکز درمانی و ۴۳ درصد در بخش تروما و بیمارستانی فوت می‌کنند.

رئیس پلیس راهور فراجا تصریح کرد: ۳۲ دستگاه در حوزه کاهش تلفات ناشی از تصادفات نقش دارند و مطالبه ما این است که این دستگاه‌ها وارد میدان شوند تا بتوانیم به هدف‌گذاری انجام شده دست پیدا کنیم.

وی به ارائه بیش از ۷۲ میلیون خدمت در سال جاری توسط پلیس راهور اشاره و بیان داشت: در ایام مختلف ماموران پلیس راهور به همراه هفت دستگاه دیگر امدادی و خدمت رسان به طور شبانه روزی در حال انجام وظیفه بوده و کاری که این دستگاه‌ها انجام می دهند در طول سال تعطیل‌بردار نیست.

رفع ۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی هم در این همایش با بیان اینکه در ۱۳ سال گذشته اتفاقات خوبی در کاهش سوانح جاده‌ای رخ داده و راه‌ها توسعه پیدا کرده، اظهار داشت: بیشتر انسداد راه‌ها مرتبط به راه‌های فرعی و روستایی شده و دیگر مثل گذشته محورهای اصلی مسدود نمی‌شوند.

وزیر راه با بیان این مطلب که هرچقدر ما و مدیران استانی همت کرده و کاهش تصادفات را جدی‌تر بگیریم در امر کاهش سوانح موفق‌تر هستیم، افزود: تا روزی که تعداد جانباختگان جاده‌ای به صفر نرسد نباید آرام بنشینیم چراکه هدف‌گذاری ما در این زمینه عدد صفر است.

بذرپاش با تاکید بر ضرورت تعامل و هم‌افزایی برای رسیدن به این هدف گفت: در تعامل با یکدیگر و هدف‌گذاری مشخص، در طول برنامه هفتم باید این عدد را تا ۵۰ درصد کاهش دهیم و این کار سختی نیست.

وزیر راه به سامانه سپهتن اشاره کرد و گفت: این سامانه‌ها اطلاعات کامل‌تری ارایه می دهد تا با فرد متخلف برخورد شود.

وی با اشاره به وجود ۸۷۷ نقطه پرخطر در کشور اعلام کرد: ایمن‌سازی این نقاط در دستور کار قرار دارد که ۲۰۰ نقطه آن در حال حاضر رفع شده است.

بذرپاش گفت: در امر کاهش تصادفات نیازمند کار جهادی و قرارگاهی هستیم، باید تصادفات کاهش پیدا کند و حتی یک نفر فوتی هم در تصادفات نداشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی به تمهیدات ویژه ایام نوروز اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر قرارگاه نوروزی در وزارت راه و شهرسازی ایجاد و ۱۰۰ ایستگاه برای خدمت‌رسانی مشخص شده است.

بذرپاش خاطرنشان کرد: برآوردها حاکی از افزایش سفرها در نوروز است.

 وقوع ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰کیلومتری ورودی شهرها

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر به موضوع خدمت‌رسانی ماموران هلال احمر اشاره و اظهار داشت: در بحث خدمات دهی به مردم در جاده‌ها، همه جهادگر هستیم و به این جهاد افتخار می‌کنیم و تا جایی که بتوانیم در این مسیر خدمت خواهیم کرد.

وی افزود: مکلف هستیم شرایط را ایمن و فضا را مدیریت کنیم تا در بحث تلفات روند کاهشی داشته باشیم.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: در بحث زلزله ترکیه، ۱۰۰ کشور در ترکیه حاضر شدند اما تنها کشوری که مورد تقدیر صلیب سرخ جهانی قرار گرفت، جمهوری اسلامی ایران بود.

کولیوند با بیان اینکه در جشن نیمه شعبان، چهارشنبه آخر سال و نوروز را در پیش داریم گفت: از پلیس تقاضا داریم با انجام اقدامات لازم در کاهش تلفات احتمالی در چهارشنبه آخر سال، تلاش کند.

وی به وقوع تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها پرداخت و گفت: به این‌ مهم رسیدیم که ۶۰ درصد حوادث در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها است، پس باید در این رابطه اقدامات لازم صورت گیرد.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر در نوروز ۱۴۰۲ با تمام توان خود در خدمت مردم خواهد بود.

از اصلاح ۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز تا نصب ۱۰۰دروبین جاده ای

مهرداد بذرپاش درحاشیه این همایش و در جمع خبرنگاران با تشکر از تمام رانندگان اتوبوس و کامیون که صمیمانه و خادمانه در حال فعالیت هستند در خصوص نقاط حادثه‌خیز اظهار داشت: تعداد نقاط حادثه خیز راه‌های اصلی و فرعی به بیش از ۸۸۰ نقطه می‌رسد که تا پایان سال بررسی و اصلاح ۲۰۰‌ نقطه از آن به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه برخی از نقاط حادثه خیز اصلاح، برخی آشکار سازی و در برخی نقاط حادثه خیز دیگر نیز دوربین‌ نصب خواهد شد تصریح کرد: در مجموع برای رفع نقاط حادثه خیز ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه صرف شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در کل راه‌های کشور ۸ هزار کیلومتر فرعی و اصلی شامل نقاط حادثه خیز است، تصریح کرد: ۵ هزار میلیارد تومانی که قرار بود سازمان برنامه و بودجه برای اصلاح نقاط حادثه خیز تحویل بدهد، انجام نشد و در حال حاضر از محل اعتبارات داخلی برای انجام این اقدام، کار انجام شده است.

وی افزود: در سازمان راهداری، برنامه‌های متفاوتی را تدارک دیدیم، راهدارخانه‌های زیادی در کشور داریم که برای مردم ‌کار می‌کنند که در حال تجهیز هستند.

بذرپاش با بیان‌اینکه در ۳۰ کیلومتری شهرهای کشور شاهد وقوع حوادث رانندگی هستیم، گفت: با وزارت کشور توافق کردیم تا شهرداری های کلانشهرها، آتش نشانی‌های خود را در ۳۰‌ کیلومتری شهرها فعال کنند تا اگر حادثه آتش سوزی در جاده رخ داد بتوان سریعا اقدام کرد.

وی اعلام کرد: با تدابیز اتخاذ شده قرار است ۱۰۰ دوربین در محورهای مواصلاتی نصب شوند.

تقدیر از خانواده های شهدای راهور

گفتنی است تقدیر از خانواده‌های شهدای پلیس راهور از جمله شهید محمد نادری، شهید قدرت الله حسینی فاتح و شهیدحسن جام دوست از جمله دیگر برنامه های این همایش بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.