۱۸ ماه پس از تحریم، هواپیمای شبیه‌ساز پرواز در ایران ساخته شد / تحریم در اواخر جنگ

فرمانده مجتمع اوج و کارخانجات نیروی هوایی ارتش گفت: در اواخر جنگ انبارهای ما خالی شده بود و حتی به ما سیم خاردار هم نمی‌دادند اما در همان شرایط استراتژیستی به نام شهید مهندس ستاری داشتیم که با تلاش بی‌وقفه و ایجاد زیرساخت‌ها ۱۸ ماه کار کرد و اولین هواپیمای ایران در داخل تولید شد.

#تولید#هواپیمای#شبیه_ساز#پرواز#ایرانی

 امیر سرتیپ مهدی دباغ، صبح امروز در کنگره شهدای مهندس همدان در دانشگاه صنعتی اظهار کرد: جنگ در فرهنگ نظامی ادامه سیاست است و خشاب دیپلماسی هم تشکیل شده از مولفه‌های قدرت ملی که تک تک ما گلوله‌های خشاب را پر می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه کار مهندسان باید در زمان صلح باشد که کاری کنند جنگی رخ ندهد چراکه آثاری سوء بر پیکره جامعه خواهد داشت که به سادگی قابل حل نیست تأکید کرد: مقابله با هر متجاوزی جزو اصول اساسی ماست و در این مسیر ثابت‌قدم هستیم.

فرمانده مجتمع اوج و کارخانجات نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه ما ایدئولوژی عاشورایی داریم و دنیای استکبار به این خاطر با ما سر جنگ دارد گفت: سازمان ملل سازمان دول و اعتبار واهی بیش نیست؛ ما باید خود قوی باشیم و در مقابل دشمن بایستیم.

وی با اشاره به شرایط گذشته کشور و مقایسه آن با پیشرفت‌های چشمگیر امروز افزود: در اواخر جنگ انبارهای ما خالی شده بود و حتی به ما سیم خاردار هم نمی‌دادند اما در همان شرایط استراتژیستی به نام شهید مهندس ستاری داشتیم که با تلاش بی‌وقفه و ایجاد زیرساخت‌ها ۱۸ ماه کار کرد و اولین هواپیمای ایران در داخل تولید شد.

دباغ با بیان اینکه سال ۷۷ رهبری از این مجموعه بازدید داشتند و اولین هواپیما به نام «درنا» در سال ۱۳۶۸ ساخته شد گفت: به مرور هواپیماهایی در کشور تولید شد و امروز هواپیمای جت صاعقه ساخته شده است.

وی با بیان اینکه نیروهای هوایی قطب شبیه‌سازهای پروازی است گفت: وقتی تحریم شدیم در ۱۸ ماه هواپیمای شبیه‌سازی پروازی در کشور ساخته شد؛ سامانه مهارکننده هواپیما هم در همدان تست شد.

فرمانده مجتمع اوج و کارخانجات نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه باید بدانیم چه هستیم و چه می‌خواهیم تأکید کرد: نباید بازیچه عملیات تبلیغاتی دشمن شویم، باید فنون و تکنیک‌های روز را فرابگیریم و آن را برای رشد و پیشرفت کشور به کار بگیریم. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.