۹۰ درصد تریاک جهان در همسایگی ایران تولید و پخش می شود

سردار اسکندر مومنی امروز در آیین افتتاح طرح «یاری‌گران زندگی در روستا» در سالن ورزشی روستای خیرآباد سمنان ابراز داشت: بیش از ۳۰ درصد افرادی که درگیر مواد مخدر شدند باور نداشتند با ۲ تا سه بار مصرف معتاد شوند.

#سردار#مومنی#تولید_مواد#همسایگی#ایران#اعتیاد

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری گفت: تمرکز در آموزش جوانان و اقشار مختلف جامعه در زمینه آگاهی‌بخشی و توانمندسازی و مهارت «نه گفتن» در پیشگیری از اعتیاد موثر است.

سردار مومنی یادآور شد: طبق آمار جهانی بیش از ۹۲ درصد کشف مواد مخدر، ۵۲ درصد کشف مرفین، ۲۷ درصد کشف هروئین جهان در ایران صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه عامل ۵۵ درصد طلاق‌ها در ایران اعتیاد است، گفت: اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه عاملی مهم در مبارزه با موادمخدر و نیازمند همراهی بخش‌های مختلف است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری، آموزش و آگاهی‌بخشی لازمه مقابله با درگیری جوانان با اعتیاد است و باید با اولویت آموزش و پرورش، محلات و روستاها اجرا شود.

پنج استان مجری طرح «یاریگران زندگی»

وی اضافه کرد: طرح «یاری‌گران زندگی» در استان سمنان و چهار استان کشور به منظور مبارزه با مواد مخدر در چهار حوزه پیشگیری، درمان، مقابله و توانمندسازی با حمایت‌های دولت سیزدهم اجرا شد و در استان‌های دیگر نیز اجرا می‌شود.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری گفت: با اجرای طرح «یاری‌گران زندگی» در بین اقشار مختلف جامعه در مبارزه با موادمخدر می‌توان به نتیجه‌های مطلوب دست یافت و پیش‌بینی می‌شود در گام اول آهنگ شیوع اعتیاد با اجرای طرح یاری‌گران زندگی متوقف شود.

سردار مومنی با بیان اینکه هیچ دولتی به تنهایی نمی‌تواند آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد، افزود: همراهی تشکل‌های مردمی، خیران و رسانه نقشی مهم در آگاهی بخشی و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

وی بیان کرد: ایران چهار هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز در عرصه مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرد و برای مقابله با این آسیب بزرگ باید بخش‌های مختلف در چهار حوزه همراهی کنند و پیشگیری، درمان، مقابله و توانمندسازی چهار حوزه‌ای است که در مبارزه با موادمخدر مورد توجه است.

۹۰ درصد تریاک جهان شیوع اعتیاد در همسایگی ایران تولید می شود

سردار مومنی تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد تریاک جهان در همسایگی ایران تولید می‌شود و بر اساس آمار بین‌المللی، کشور دارای رتبه دوم تولید هرویین و مرفین، رتبه اول تولید موادمخدر صنعتی در همسایگی ایران قرار دارد و بدون تردید تبعات آن به کشورهای منطقه از جمله ایران بازمی‌گردد.

وی افزود: طی سال‌های گذشته آمریکا در تولید و ترویج مواد مخدر در همسایگی ایران تمام توان خود را به کار گرفت، اما ایران نیز با اقداماتی جانانه در مبارزه با موادمخدر فعال است.

وی با بیان اینکه اعتیاد منشا بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است، تاکید کرد: مبارزه با مواد مخدر نیازمند همراهی بخش‌های مختلف در زمینه مقابله، مبارزه و پیشگیری است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه نرخ شیوع اعتیاد در استان سمنان نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است و مردم استان پذیرا و راغب به اجرای طرح مبارزه با مواد مخدر است، افزود: سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان مبتکر اجرای طرح «یاری‌گران زندگی» است.

از تمبر یادبود طرح «یاری‌گران زندگی در روستا» با حضور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری رونمایی شد.

طرح «یاریگران زندگی» با هدف خودمراقبتی و یاری‌رسانی دانش‌آموزان نسبت به یکدیگر برای پیشگیری از اعتیاد بین این گروه از جامعه برنامه‌ریزی شده تا بتوانند با همراهی و همفکری در برابر این بلای خانمانسوز و آسیب‌های اجتماعی ایمن بمانند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.