نبود مرکز کنترل ساماندهی در مراسم اربعین / اقدامات نیروهای مسلح

مدیر بهداری رزم ستاد نیروهای مسلح کشور با اشاره به چالش‌های مراسم اربعین و اقدامات ستاد نیروهای مسلح در راستای رفع آنها،گفت: اولین و بزرگترین چالش، نبود مرکز کنترل واحد جهت ساماندهی امکانات و نیازهاست.

#حسینی#بهداری_رزم#ساماندهی#اربعین

مدیر بهداری رزم ستاد نیروهای مسلح  در اولین نشست تخصصی ” درس آموخته‌های نظام سلامت در مدیریت تجمعات انبوه با تاکید بر مراسم اربعین ” که در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد، گفت: ستاد نیروهای مسلح در اربعین حسینی (ع) با عضویت در دو کمیته بهداشت و درمان و کمیته امداد و نجات هلال احمر، پشتیبان متولیان بهداشت و درمان است.

 سرهنگ پاسدار حسینی، مدیر بهداری رزم ستاد نیروهای مسلح طی سخنانی تحت عنوان ” نقش ستاد کل نیروهای مسلح در برگزاری مراسم اربعین “، گفت: نیروهای مسلح بر اساس تدبیر مقام معظم رهبری، پشتیبان دولت هستند.

وی با اشاره به نقش نیروهای مسلح در اربعین حسینی (ع) اظهار داشت: از ۱۷ کمیته ستاد اربعین، ستاد نیروهای مسلح در دو کمیته بهداشت و درمان و کمیته امداد و نجات هلال احمر، عضویت و مشارکت دارد.

حسینی گفت:سیاست و راهبردهای کمیته بهداشت و درمان اربعین برای نیروهای مسلح، اولویت دارد و بر اساس تدبیر مقام معظم رهبری، پشتیبان هستیم.

وی با اشاره به حضور در جلسات کمیته ۱۷گانه اربعین حسینی افزود:دو کمیته بهداشت و درمان و کمیته امداد و نجات هلال احمر با نیروهای مسلح، ارتش، فراجا، وزارت دفاع و سپاه  تعامل دارند و با تقسیم بندی وظایف بر اساس چالش‌های مطرح شده، کار پیش می‌رود.

وی همچنین از احداث دو بیمارستان صحرایی مجهز به انواع تجهیزات پزشکی پیشرفته در مرز مهران که بزرگترین و پرترددترین مرز است، خبر داد و گفت: در همین راستا، ۸ بیمارستان صحرایی در ۴ مرز اصلی و پست امدادی در میرجاوه، اختصاص امکانات در ریمدان، اعطای دو فروند هواپیما از سوی سپاه و ارتش که توسط ستاد نیروهای مسلح در اختیار اورژانس قرار داده شد، ضمن آنکه در ارائه خدمات سلامت و اختصاص بالگرد تلاش شد که خوشبختانه مورد تایید و تقدیر اورژانس کشور قرار گرفت.

حسینی، اعطای ۵ فروند بالگرد کنترل عملیاتی هلال احمر و اورژانس کشور و دو باب بیمارستان که بنابر  تقاضای کمیته امداد و نجات احداث شده را از دیگر خدمات ستاد نیروهای مسلح عنوان کرد.

مدیر بهداری رزم ستاد نیروهای مسلح کشور تصریح کرد: ستاد نیروهای مسلح در زمان جنگ، فرمانده است و در زمان صلح، پشتیبانی خواهد داشت.

وی در ادامه به برخی چالش‌های مراسم اربعین و اقدامات ستاد نیروهای مسلح در راستای رفع آنها پرداخت و افزود: اولین و بزرگترین چالش، نبود مرکز کنترل واحد جهت ساماندهی امکانات و نیازهاست، ضمن آنکه مکان یابی مناسب جهت احداث امکانات، آموزش جهت ارتقای سطح آگاهی زائران بیمار  بلحاظ همراه داشتن داروها و …، مدیریت بهداشت محیط و حفط محیط زیست، مدیریت مصرف غذا و حذف دور ریزها از دیگر چالش هاست که  امیدواریم با نشست تخصصی مدیریت تجمعات انبوه با تاکید بر مراسم اربعین، شاهد رفع چالش‌ها و ارتقای خدمت رسانی به زائران باشیم.

پایان پیام/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.