جواد قارایی: صنعت گردشگری یک دارایی ارزشمند و بزرگ است

مستندساز گردشگری گفت: ما صنعتی داریم که بسیاری از کشورهای دیگر نمی‌توانند به آن برسند و آن صنعت گردشگری است

#مستند_ساز#جواد_قارایی#صنعت_گردشگری

جواد قارایی را به سفر به مناطق بکر و کمتر دیده شدن ایران می‌شناسند. ایرانگرد برنامه‌ای بود که این مستندساز و تهیه‌کننده را برای مردم نام آشنا کرد. او که لیسانس مدیریت جهانگردی دارد مستندهایی در زمینه معرفی ایران را با هزینه شخصی نیز ساخته است.

در گفت‌وگویی با قارایی درباره استفاده از قدرت و ظرفیت رسانه در حوزه گردشگری صحبت کردیم.

رسانه کار آخر را اول انجام می‌دهد

مستندساز و کارگردان برنامه ایران‌گرد گفت: استفاده از قدرت و ظرفیت رسانه در حوزه صنعت گردشگری دارای اهمیت است چرا که رسانه کار آخر را اول انجام می‌دهد. ایران جزو ۱۰ کشور اول جهان از نظر دارا بودن جاذبه‌های گردشگری است و در حوزه‌های مختلف دارای رتبه‌های برتر است.

وی افزود: اما ما روی کمربند خشک کره زمین داریم و این منطقه همیشه مشکل آب دارد. کشورهایی که مشکل آب دارند نمی‌توانند در صنعت خیلی موفق باشند و کشورهای مختلف که این مشکل را ندارند جهش خوبی را در صنعت دارند.

قارایی گفت: با این حال ما صنعتی داریم که بسیاری از کشورهای دیگر نمی‌توانند به آن برسند و آن صنعت گردشگری است. ما یک اقلیم بی‌نظیر داریم. اختلاف دما در کویر لوت تا یک نقطه سرد ایران تا ۶۰ درجه است.از طرف دیگر صنعت گردشگری با مردم و با محیط‌زیست دوست است و صنعت صلح است. اگر رسانه به خوبی این صنعت را معرفی کند آثار و نتایج خوبی را به دنبال دارد.

صنعت گردشگری یک دارایی است این مستندساز گفت: صنعت گردشگری یک دارایی است و باید این دارایی را به شکل زیبا به مردم دنیا معرفی کرد. برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری باید مردم و سرمایه‌گذاران را وارد کرد تا شاهد رونق گردشگری و کارآفرینی گسترده باشیم. نمونه این اتفاقات در سیستان و بلوچستان افتاده است و همین را می‌توان در سایر نقاط کشور اجرایی کرد.

قارایی خاطرنشان کرد: امیدوارم مسئولان درک کنند که صنعت گردشگری یعنی همه چیز است و رسانه نقش مهمی در این حوزه دارد باید کار آخر را اول انجام دهیم و از قدرت رسانه بهره ببریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.