احداث ۱۵ خوابگاه دانشجویی دخترانه از سوی بنیاد ۱۵ خرداد

بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام ۱۵ خوابگاه دانشجویی دخترانه را به بهره‌برداری رسانده یا در دست ساخت دارد.

#خوابگاه#دانشجویی#دخترانه#بنیاد_۱۵_خرداد

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد از افتتاح و ساخت ۱۵ خوابگاه دانشجویی دخترانه خبر داد و افزود: این خوابگاه‌ها با ۳ هزار و ۳۷۶ تخت در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور و در قالب طرح ملی خورشید به بهره‌برداری رسیده یا در دست ساخت است.

حمیدرضا علیان‌زادگان خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۰ خوابگاه در شهرهای بجنورد، دامغان، ارومیه، شهرکرد، سنندج، نیشابور، اراک، بوشهر و بیرجند به بهره‌برداری رسیده و ۵ خوابگاه دیگر در تربت حیدریه، قائن، بندرعباس، مراغه و همدان در حال ساخت است.

به گفته مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد، خوابگاه‌های این بنیاد در زیربنایی به مساحت ۷۷ هزار مترمربع با اعتباری بالغ بر ده هزار میلیارد ریال ساخته شده و در دست احداث است.

علیان‌زادگان تصریح کرد: خوابگاه‌های بنیاد ۱۵ خرداد پس از ساخته شدن، برای استفاده دانشجویان دختر در اختیار وزارت علوم  تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: بنیاد ۱۵ خرداد از سال ۱۳۹۵ با هدف توسعه و تعمیق عدالت آموزشی در نظام آموزش عالی کشور و فراهم آوردن فرصت‌ تحصیل در مناطق کم‌برخوردار کشور اقدام به ساخت خوابگاه برای دختران سرزمین در سراسر کشور کرده است.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد بیان کرد: این خوابگاه‌ها با بهره‌مندی از مدرن‌ترین‌ استانداردهای روز در طراحی و معماری احداث شده و امکاناتی مانند نمازخانه، اتاق مطالعه، اتاق تلویزیون، سالن ورزشی، بهداری، آشپزخانه، اتاق میهمان و سالن رایانه و ملاقات دارند.

وی یادآور شد: اسکان دانشجویان در دانشگاه‌ها مطابق استانداردها همواره یکی از مشکلات پیش روی سیستم آموزشی کشور بوده که با همکاری بنیاد ۱۵ خرداد گامی مهم برای بهبود وضعیت اسکان دانشجویان دختر برداشته شده است.

علیان‌زادگان بر سرعت بخشیدن به ساخت باقیمانده خوابگاه‌های دخترانه دانشجویی تاکید کرد و افزود: از خوابگاه‌های تربت حیدریه و قائن انشاءالله تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود و امیدواریم با وجود تاخیر ۳ ماهه در فرآیند تکمیل ساخت خوابگاه‌های دانشگاه‌های بندرعباس و مراغه، این دو خوابگاه نیز در بهار سال آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد در پایان در خصوص ساخت خوابگاه دانشگاه همدان نیز با ابراز رضایت از روند پیشرفت کار، نوید افتتاح این خوابگاه در پاییز سال آینده را داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.