رئیس سازمان بازرسی: با عدم وظیفه شناسی و ترک فعل در حوزه صنعت قاطعانه برخورد می‌شود

 به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، ذبیح الله خدائیان با حضور در دانشگاه علم و صنعت ایران از بخش‌های مختلف این مرکز علمی کشور در حوزه علم و تکنولوژی بازدید کرد.

#سازمان_بازرسی#وظیفه شناسی#علم#حوزه صنعت#فناوری

وی در بدو ورود به مقام شامخ شهدای گمنام دانشگاه علم و صنعت ادای احترام کرد و در ادامه بخش‌های مختلف مرکز تحقیقات فضایی را مورد بازدید قرار داد. این مرکز ابتدای سال ۱۳۸۶ به منظور دستیابی به اهداف تکنولوژیکی ساخت ماهواره، دستیابی به فناوری فضایی، توانایی سنجش از راه دور و برقراری ارتباط مخابراتی و انتقال داده آغاز به کار نموده و ارتقاء سطح فناوری کشورمان در طراحی و ساخت تجهیزات الکترونیکی و مکانیکی ماهواره را رقم زده است.

مرکز فناوری عصبی ایران مقصد دیگر بازدید خدائیان بود. مرکز فوق با توجه به گسترش کاربردهای محصولات فناوری عصبی در محیط‌های کلینیکی و نیاز جامعه، و گسترش فعالیت‌های تحقیقاتی در زمینه مهندسی عصبی مرکز فناوری عصبی ایران در سال ۱۳۸۸ ایجاد شده و اقدامات مثمرثمری را انجام داده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور پس از نشست با مسئولان و اساتید و گفت‌وگو با دانشجویان حاضر در این دو مرکز علمی و پژوهشی، از تلاش‌های صورت گرفته در رفع موانع تولید و به منصه ظهور و بروز رساندن خواستن و توانستن در شرایط تحریم ابراز خرسندی کرد.

خدائیان در ادامه در جمع اعضای شورای دانشگاه حضور یافت و پای صحبت‌های اساتید دانشگاه علم و صنعت نشست.

انبیاء رئیس دانشگاه علم و صنعت در این نشست به تبیین فعالیت‌های دانشگاه علم و صنعت ایران پرداخت و با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون مسئله محوری، برخی ظرفیت‌های علمی دانشگاه و دانشکده‌های منحصر به فرد آن را معرفی نمود.

وی همچنین از رئیس سازمان بازرسی کل کشور، تقاضا کرد که با کمک این سازمان شرایط برای ارتباط واقعی دانشگاه و صنعت و استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها برای حل مسایل کشور بهبود پیدا کند.

سایر اعضا شورای دانشگاه علم و صنعت نیز خواستار ورود سازمان بازرسی به برخی از مصادیق و موضوعات کلان کشور شده و برخورد قاطع با ترک فعل‌ها را مورد تاکید قرار دادند و آمادگی خود برای همکاری با بخش‌های بازرسی سازمان بازرسی در اجرای ماموریت‌ها را اعلام نمودند.

خدائیان اظهار کرد: جمهوری اسلامی، مردمی دارد که در این کره خاکی بی‌نظیر هستند؛ مردمی که انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند، تثبیت کردند و با وجود همه مشکلات و تحریم‌ها همچنان در مقابل استکبار جهانی با همه اعوان و انصار، ایستادند، از استقلال کشورشان حفاظت می‌کنند، حماسه‌ای مثل ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ را رقم زدند و جنگ ترکیبی توطئه‌های دشمن را در عرض نیم روز خنثی کردند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در بخش دیگری از سخنانش لازمه موفقیت دانشگاه را تلفیق علم با صنعت و تولید عنوان کرد و افزود: باید علم و صنعت را به هم نزدیک کنیم.

وی ادامه داد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، جوانان ما به این خودباوری رسیده‌اند که می‌توانند به کارهای بزرگی دست بزنند که در دنیا نمونه ندارد.

خدائیان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در حوزه جهاد تبیین، اظهار کرد: باید توانمندی‌های کشور در حوزه تولید داخل به صورت هنرمندانه اطلاع رسانی  و این اقدامات به رخ جهانیان کشیده شود.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش تصریح کرد: اگر صنعتگران و‌ وزارتخانه‌های متولی با دانشگاه همراه و همگام شده و از تولیدات علمی و پژوهشی آن‌ها حمایت کنند قطعا ضمن جلوگیری از فرار مغزها، پیشرفت‌های تکنولوژیک به خلق فناوری منتج شده که این خود زیربنای اقتصاد دانش بنیان می‌شود و ثروت و رفاه عمومی را در پی خواهد داشت.

رئیس سازمان بازرسی به بیان وظایف این سازمان در حوزه نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور پرداخت و به مصادیقی از ورود سازمان بازرسی به موضوعات کلان اشاره کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد که سازمان بازرسی در زمینه کمک به بخش صنعت کشور پای کار است و با ترک فعل‌ها قاطعانه برخورد می‌کند. باید دست به دست هم دهیم تا عقب ماندگی ها جبران شود و قطعا دانشگاه در این زمینه می‌تواند نقش محوری را ایفا کند.

در پایان این نشست و با توجه به سند آمایش آموزش عالی که در آن بر تحقق ماموریت گرایی دانشگاه‌ها و استفاده از آن به عنوان پشتوانه صنعت و خدمات در دستگاه‌های اجرایی تاکید شده، مقرر شد؛ تفاهم نامه‌ای میان سازمان بازرسی و دانشگاه علم و صنعت منعقد تا بر این اساس گروه‌های تخصصی سازمان بازرسی  در زمینه خودرو، نفت و پتروشیمی، دولت الکترونیک  و غیره از ظرفیت گروه‌های آموزشی و پژوهشی این دانشگاه بهره‌مند شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.