غلامعلی محمدی: رسیدگی به مشکلات زندانی و خانواده‌اش از وظایف قانونی ماست 

رئیس سازمان زندان‌ها ضمن تاکید بر رسیدگی به مشکلات احتمالی زندانیان و خانواده آنان به عنوان وظیفه مسلم مجموعه‌ بازرسی گفت: ما با دقت حقوق این افراد را ملاک عمل‌مان گذاشته‌ایم.

#غلامعلی_محمدی#رئیس_زندان#مشکلات_زندانیان

غلامعلی محمدی در حاشیه سفر به مشهد مقدس، در اختتامیه «گردهمایی آموزشی سه روزه مسئولین و کارشناسان ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات زندان‌های کشور» با اشاره به فرازی از نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر که امیرالمومنین، مالک را توصیه به نظارت بر اعمال و رفتار کارگزاران می‌کند، گفت: در مدل مدیریتی علمی، نظارت و کنترل مستمر همه امور و ارکان سازمانی به عنوان یک اصل راهبردی باید مورد توجه مدیران قرار گیرد.

نظارت باید بازدارنده و البته راهگشا باشد

وی افزود: نظارت و بازرسی باید جامع،کامل و مشخص‌کننده زمینه نقاط آسیب‌زا باشد و به موازات با بررسی کارشناسی، پیشنهادات و راهکارهای علمی قابل اجرا و اثربخش نیز ارائه دهد.

رئیس سازمان زندان‌ها بازرسی و حوزه نظارتی را به چشم سازمان تعبیر کرد و گفت: نظارت و بازرسی نباید صرفاً بازدارندگی داشته باشد بلکه درکنار تبیین موانع و مواضع قانونی، باید نقش راهبردی و راهگشا در امور داشته باشد.

محمدی در ادامه با اشاره به شرح وظایف مصرح بازرسی در آیین‌نامه اجرایی سازمان زندان‌ها گفت: در قانون ماموریت و رسالت این حوزه کاملاً تبیین‌شده و برهمین اساس باید خروجی بازرسی‌ها، آسیب‌شناسی و در مسیر واکاوی مستمر اجرای صحیح فرآیندهای سازمانی قرار گیرد.

همواره در فرایند تحقیق، عدالت را ملاک قرار می‌دهیم

وی یادآور شد: باید با بازرسی‌های هوشمند، هدفمند و مستمر مشکلات احتمالی قبل از وقوع، شناسایی و مورد تحلیل کارشناس قرار گیرد؛ در این صورت چنانچه تخصص و تجربه کافی در بدنه کارشناسی مجموعه بازرسی وجود داشته باشد، مشکلات با تدبیر صحیح و به‌موقع قابل مدیریت و کنترل است.

رئیس سازمان زندان‌ها ضمن اشاره به اهمیت جایگاه بازرسی تأکید کرد: گزارشات بازرسی باید متقن و براساس مستندات قانونی باشد و در این فرآیند از اعمال سلیقه اجتناب و مستندات قابل دفاع ارائه شود. ما همواره در فرایند تحقیق، عدالت را ملاک قرار می‌دهیم بنابراین مبنای تصمیم‌گیری نیز صحیح و عادلانه ارائه می‌شود.

رفتار ما همیشه انسانی، اسلامی و کرامت‌محور است

محمدی ضمن تاکید بر رسیدگی به مشکلات احتمالی زندانیان و خانواده آنان به عنوان وظیفه مسلم مجموعه‌ بازرسی گفت: ما با دقت حقوق این افراد را ملاک عمل‌مان گذاشته‌ایم همچنانکه رفتار با زندانیان و خانواده آنان همیشه انسانی، اسلامی و کرامت‌محور است.

رئیس سازمان زندان‌ها با اشاره به لزوم صیانت از کارکنان در برابر آسیب‌ها گفت: توجه به پرسنل یک راهبرد مدیریتی برای مجموعه سازمان زندان‌ها است و همه مدیران باید از کلیه ظرفیت‌ها در جهت ارتقاء رفاه و رضایتمندی پرسنل استفاده کنند.

گفتنی است دوره آموزشی مسئولین و کارشناسان ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات ادارات‌کل زندان‌های کشور که از ۲۵ بهمن‌ماه به میزبانی مشهد مقدس آغاز شده بود، پس از سه روز آموزش سرفصل‌های علمی و تخصصی به پایان رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.