ساخت ۱۰۰ واحد خوابگاه متاهلین در دانشگاه تهران

دانشگاه تهران اعلام کرد برای احداث خوابگاه ۱۰۰ واحدی متاهلین به کمک یکی از حامیان دانشگاه و تجهیز کتابخانه خوابگاه‌های دانشگاه تهران مذاکراتی صورت گرفته است.

#خوابگاه#متاهلین#دانشگاه_تهران

به نقل از دانشگاه تهران، اولین جلسه دوره سوم هیات امنای بنیاد عام‌المنفعه حامیان دانشگاه تهران در سال ۱۴۰۱ با موضوع تعیین رئیس هیأت امنا، نایب رئیس و دبیر این بنیاد در تالار شهید سلیمانی دانشگاه تهران برگزار شد.

در این جلسه با رای اعضا مقرر شد مانند دوره قبلی، ریاست هیأت امنای بنیاد حامیان دانشگاه تهران برعهده رئیس دانشگاه تهران باشد.

هیات امنای بنیاد عام‌المنفعه استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی و مدیرعامل بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد نیز به عنوان نایب رئیس و دکتر محمود کمره‌ای استاد دانشکدگان فنی به عنوان دبیر هیأت امنای بنیاد حامیان دانشگاه تهران انتخاب شدند.

 ناصر غلامی، مدیر عامل بنیاد حامیان دانشگاه تهران در این نشست به تشریح رشد آماری تعداد خیرین حامی دانشگاه تهران پرداخت و گفت: تعداد خیرین دانشگاه در سال ۱۳۹۲ برابر ۳۲ نفر بود که این تعداد در سال ۱۴۰۱ تاکنون به بیش از ۱۰۰۰ نفر رسیده است.

وی گزارشی از عملکرد مالی بنیاد حامیان دانشگاه تهران و تعهدات خیرین در سال ۱۴۰۱ ارائه کرد و بودجه پیشنهادی برای این بنیاد در سال ۱۴۰۲ نیز مورد بحث و تصویب قرار گرفت.

تامین منبع مالی برای اعطای «نشان عالی دانش» که به اولین دوره آن در سال ۱۴۰۲ طی همکاری مشترک دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران اجرایی می‌شود، موضوع دیگری بود که در هیات امنای بنیاد حامیان دانشگاه تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران با اشاره برنامه اعطای سالانه نشان عالی دانش به ۱۲ چهره موثر در شش حوزه تخصصی علم، از حامیان دانشگاه تهران خواست تا این رویداد را مورد حمایت قرار دهند.

محمود کمره‌ای، دبیر هیات امنای بنیاد حامیان دانشگاه تهران که عضو حقوقی شورای عالی «نشان عالی دانش» نیز است، اعلام کرد که این نشان مورد حمایت بنیاد حامیان قرار خواهد گرفت.

مقیمی، رئیس دانشگاه تهران نیز در بخش دیگر این نشست، سیاست مدیریتی دانشگاه را ناظر بر نشاط آفرینی در محیط دانشگاه و افزایش مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های متنوع دانشگاه عنوان کرد و گفت: برنامه و رویکرد ما این است که در دانشگاه تهران فضای با نشاط به ویژه فضای اردویی را جدی بگیریم که در این راستا کمپ‌های مهارتی، تفریحی و اردویی را ظرفیت‌های در اختیار دانشگاه در جنوب و شمال کشور و همچنین در پردیس علم و فناوری شهید چمران در اشتهارد اجرایی خواهیم کرد.

معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تجاری‌سازی ایده‌های دانشگاه، کیفیت خوابگاه‌های دانشجویی و حمایت از دانشجویان مستعد، از موضوعات دیگری بود که در هیات امنای بنیاد حامیان دانشگاه تهران مطرح شد.

علیرضا وجهی، معاون دانشگاه و رئیس سازمان خدمات دانشجویی دانشگاه تهران، در این نشست با اشاره به اینکه خوابگاه‌های دانشگاه همواره با حمایت خیرین ساخته شده و برقرار مانده‌اند، گفت: خیرین امکانات بسیار خوبی برای دانشجویان فراهم کرده‌اند و دانشجویان از این حمایت‌ها آگاه هستند تا خود نیز در آینده حامی دانشگاه و دانشجویان باشند.

وی در ادامه از انجام مذاکرات برای احداث خوابگاه صد واحدی متاهلین به کمک یکی از حامیان دانشگاه و تجهیز کتابخانه خوابگاه‌های دانشگاه تهران خبر داد و افزود: در سال جاری شبکه حامیان خوابگاه‌های دانشگاه را ایجاد کردیم و اسفند ماه نیز تجلیل از حامیان خوابگاهی را در برنامه داریم.

معاون دانشگاه تهران با بیان اینکه بسیاری از خیرین کارآفرین هستند و دید اقتصادی خوبی دارند، اظهار داشت: ما نیاز داریم به دانشجویان خود مهارت بیاموزیم تا کارآفرین شوند و به این ترتیب با امیدآفرینی در دانشجویان، از اضطراب دانشجویان کاسته شود.

وجهی تاکید کرد: دانشگاه با داشتن سه ثروت دانشجو، فضای کافی و مناسب و خوشنامی و اعتبار، ظرفیت لازم برای کارآفرینی و خلق ثروت را دارد و خیرین در این خصوص می‌توانند یاریگر باشند.

علی مبینی دهکردی، معاون دانشگاه و رئیس سازمان توسعه و سرمایه‌گذاری دانشگاه تهران نیز با اشاره به وجود ظرفیت‌های مختلف برای سرمایه‌گذاری خیرین در دانشگاه تهران، آزمایشگاه مرکزی دانشگاه را یکی از این فرصت‌ها دانست و گفت: تجهیز آزمایشگاه مرکزی جامع دانشگاه تهران وارد مرحله تجهیز نهایی شده است و می‌تواند نیازهای آزمایشگاه‌های کشور را در ز

مینه واردات و صادرات و تجهیزات آزمایشگاهی تامین کند و با توجه به ظرفیت دانشگاه تهران بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری است.

در پایان این جلسه ازحسن رحیمیان عضو هیات علمی دانشکده زیست‌شناسی،  پروانه آزمایش فرد عضو هیات علمی بازنشسته دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی، مهرداد عالی‌پور دانش‌آموخته دانشگاه تهران و بیتا جمشیدی کیا به عنوان یاریگران جدید بنیاد حامیان دانشگاه تهران در سال ۱۴۰۱ تقدیر شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.