پیام معاون هنری وزیر فرهنگ به جشنواره موسیقی فجر

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با برگزاری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر پیامی را منتشر کرد.

#موسیقی #فجر #جشنواره

محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر پیامی ارسال کرد.

متن پیام محمود سالاری، به شرح ذیل است:

«هنر موسیقی، در فراز و فرودهای حساس فرهنگی و اجتماعی، با گذر از مرزهای جغرافیایی و فراتر از ملیت‌ها، به شیواترین شیوه، پیام فرهنگی و مولفه‌های فکری و اخلاقی هر ملتی را به جهانیان اعلام می‌کند و همواره در قلمرو وسیع فرهنگ و هنر ایران اسلامی، فریادی بلند برای دعوت به سوی وحدت و عدالت‌خواهی بوده است.

بخشی از همگرایی و اتحاد میان آحاد مردم شریف ایران در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی که در همدلی و هم‌زبانی آن‌ها در سر دادن شعار و هدفی واحد متجلی گردید، مدیون موسیقی و تولید سرودهای انقلابی به‌عنوان مؤثرترین هنر در آن زمان بوده است.

هنر موسیقی می‌تواند معرفت عمومی، تفکر، آگاهی و اندیشه را در جامعه ارتقا ببخشد. هنرمندان این عرصه، به گونه‌ای شایسته و بایسته، همواره در تلاش بوده‌اند تا نغمه‌ها و الحان خوشایند خویش را از منشور آموزه‌های اعتقادی و ارزش‌های متعالی و ماندگار انسانی، عبور داده و بنا به مقتضیات روز و هدفمندی‌های معنوی، آنها را به گوش تشنگان حقیقت و زیبایی برسانند.

در این رهگذر برگزاری سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به عنوان مهمترین رویداد موسیقایی کشور در پهنه‌ای به وسعت ایران با تکریم شأن و حریم پیشکسوتان این حوزه و با حضور هنرمندان به ویژه جوانان برومند و با استعدادی که از گوشه و کنار این مرز پر گهر، به شوق هم گرد آمده‌اند جلوه‌های گویا از ظرفیت موسیقی ما را به نمایش می‌گذارند. حضور گروه‌های بین‌المللی تعامل و تبادل فرهنگی و هنری را رونق می‌بخشد و طنین آواها و نغمه‌های نواحی مختلف در جشنواره وجوهی از طراوت و طهارت معنوی را به این جشنواره ارزانی داشته است.

قدردانی از حضور هنرمندان عالیقدر در جشنواره، و سپاس از دبیر محترم، هیئت‌های انتخاب و داوری آثار، همکاران دفتر موسیقی، انجمن موسیقی ایران و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های حاضر در جشنواره و سایر دست‌اندرکاران این رویداد هنری وظیفه‌ای است که همچنان از عهده آن برآمدن دشوار و مالایطاق است.

امید که خداوند منان بر توفیقات تمامی این عزیزان روز به روز بیفزاید.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.