بیانیه مشترک آمریکا و شورای همکاری علیه ایران

آمریکا و اعضای شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه‌ای ضدایرانی به تکرار اتهامات پرداختند.

#آمریکا #ایران #خلیج_فارس

آمریکا و اعضای شورای همکاری خلیج فارس بعد از اتمام نشست مشترک خود بیانیه‌ای صادر کرده و به تکرار اتهامات علیه ایران پرداختند.

آمریکا و اعضای شورای همکاری خلیج فارس در این بیانیه آنچه «سیاست‌های بی‌ثبات‌کننده ایران، حمایت از تروریسم، استفاده از موشک‌های پیشرفته، تسلیحات سایبری و پهپادی» را محکوم کرده‌اند.

در این بیانیه، آمریکا و اعضای شورای همکاری بر شراکت دیرینه خود و همچنین عزم مشترک برای «تقویت امنیت منطقه» تأکید کرده‌اند.

طرف‌‌ها همچنین از پیشرفت‌های هسته‌ای ایران ابراز نگرانی کرده و از تهران خواسته‌اند به طور کامل با تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند.

این بیانیه همچنین تصریح کرده از نگاه آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس دیپلماسی همچنان روش ارجح برای مقابله با سیاست‌های ایران است.

در این بیانیه همچنین از جامعه بین‌المللی خواسته شده تمامی قطعنامه‌های شورای امنیت در ممنوعیت انتقال سلاح و تجهیزات مرتبط به طرف‌های یمنی را اجرا کنند.

روز گذشته سخنگوی پنتاگون در توضیح نشست‌های کارگروه آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس در ریاض گفت که مقابله با تهدیدات موشکی و پهپادی ایران از محورهای این نشست بوده است.

هفته گذشته وزارت خارجه آمریکا خبر داده بود هیأتی بلندپایه برای شرکت در نشست‌های کارگروه آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس از روز ۱۳ تا ۱۶ فوریه (۲۳ بهمن تا ۲۶ بهمن)  به عربستان می‌رود.

 «رابرت مالی» نماینده ویژه دولت در امور ایران، «کریستوفر لندبرگ» نماینده ویژه موقت آمریکا در ائتلاف ضدداعش، «دانیل بنیام» معاون دستیار وزیر خارجه و «دانا استرول» معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا سرپرستی هیأت آمریکایی را به عهده داشتند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.