شی جین‌پینگ رئیس‌جمهور چین به ایران می آید

سفر همتای چینی رئیسی به ایران

به گزارش رویترز به نقل از بیانیه مشترک ایران و چین، شی جین‌پینگ که میزبان ابراهیم رئیسی در سفر رسمی وی به چین بود، دعوت همتای ایرانی برای سفر به ایران را پذیرفته است.

#رئیس-جمهور#چین#دیدار#رئیسی#سفر_ایران

خبرگزاری رویترز گزارش داد طبق بیانیه مشترک ایران و چین، شی جین‌پینگ رئیس‌جمهور چین دعوت ابراهیم رئیسی همتای ایرانی خود برای سفر رسمی به ایران را پذیرفت. 

به نوشته رویترز، در بیانیه مشترک چین و ایران که در آخرین روز سفر سه‌روزه ابرایم رئیسی به پکن منتشر شد، جزئیات بیشتری در این خصوص ارائه نشد. 

روزنامه دولتی گلوبال تایمز چین هم گزارش داد چین و ایران در بیانیه مشترکی که پنجشنبه منتشر شد توافق کردند اجرای طرح‌های همکاری را تسریع کنند، از منافع اصلی یکدیگر حمایت کنند و بر اهمیت صلح و ثبات در منطقه خلیج فارس برای امنیت انرژی جهان تاکید کنند. 

به گزارش فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان که در رأس هیأت بلندپایه سیاسی و اقتصادی و برای دیدار رسمی به چین سفر کرده بود، صبح پنجشنبه با استقبال رسمی محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین قمی معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و جمعی از اعضای کابینه وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.

رئیس‌جمهور سفر به چین را بسیار پرثمر و موفق دانست و گفت: برداشت میزبان یعنی کشور دوست ما چین و هم برداشت همکاران من از این سفر بسیار مثبت بود و امیدواریم آثار آن را در عرصه‌های مختلف به ویژه در اقتصاد و تجارت شاهد باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.