کاهش سهم پرداختی بیمار برنامه جدید تامین اجتماعی/ واریز عیدی بازنشستگان به زودی

برنامه های تامین اجتماعی در آینده

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با تاکید بر توسعه پوشش بیمه‌ای گفت: حدود ۳۰ درصد از جمعیت کشور فاقد بیمه هستند، ما به دنبال این هستیم که این افراد نیز تحت حمایت تأمین اجتماعی قرار بگیرند.

#کاهش_سهم_بیمه#واریز_عیدی#میرهاشم_موسوی

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به چالش‌های پیشروی این سازمان اظهار کرد:  چالش اصلی صندوق تأمین اجتماعی، چالش ناپایداری منابع که منجر به شکل‌گیری استقراض بی‌رویه از بانک شده بود. سازمان تأمین اجتماعی از سال ۹۴ تا ۱۴۰۰، ۸۴هزار میلیارد تومان به بانک بدهکار شده بود.  

وی ادامه داد: بدهی سازمان تأمین اجتماعی به بانک ماهانه یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه مالی داشت. برای برطرف کردن این چالش در گام نخست باید از استقراض بی رویه از بانک جلوگیری می شد و در گام دوم نیز باید این بدهی ها پرداخت می شد. 

موسوی گفت: دولت از محل سهام واگذاری بدهی سازمان تامین اجتماعی به بانک را پرداخت کرد. همچنین دولت ۱۷۰ هزار میلیارد تومان تأدیه سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کرده است. 

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اذعان کرد: پس از پرداخت بدهی‌ها، اصل ۲۹ قانون اساسی و سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه تأمین اجتماعی را در اولویت کاری خود قرار دادیم.

بیمه همگانی و اصل ۲۹ قانون اساسی

وی با تاکید بر لزوم پوشش بیمه همگانی اظهار کرد: برای محقق شدن این امر،‌ دو طرح بیمه خانوار ایرانی و بیمه دانشجویان راه‌اندازی شد. تاکنون یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بیمه شده به شمار بیمه‌شدگانمان افزوده شد که بالغ بر ۵۰۰هزار بیمه شده آن مربوط به طرح بیمه خانوار ایرانی است.

توسعه خدمات درمانی

موسوی در خصوص توسعه خدمات بیمه‌شدگان به ویژه بازنشستگان تصریح کرد: خدمات درمانی در مراکز ملکی سازمان تأمین اجتماعی صددرصد رایگان است. اکنون توسعه زیرساخت‌های سازمان تأمین اجتماعی در اولویت کاری ما قرار دارد. بالغ بر ۶۰پروژه درمانگاهی در مناطق محروم مصوب کرده‌ایم که اکنون حدود ۳۰ پروژه آن در مرحله عملیاتی قرار دارد. 

توسعه زیرساخت های سازمان تأمین اجتماعی

وی با بیان اینکه ۹هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های درمان مستقیم رایگان و خدمات درمانی که به‌شکل توسعه مستقیم خدمات ملکی در سال جاری اختصاص یافته، خاطرنشان کرد: سال آینده نیز ۱۳هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای این امر در نظر گرفته شده است. 

جذب ۳ هزار پزشک و پرستار 

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به تقویت زیرساخت‌های نیروی انسانی در حوزه درمان برای خدمات درمانی رایگان، بیان کرد: از همین رو ۳هزار کارد درمانی (پرستار و پزشک) طی سه ماه اخیر استخدام آن‌ها آغاز شده است. 

پرداخت ماهانه ۳۶ هزار میلیارد تعهد مالی

موسوی با اشاره به معیشت بازنشستگان و پرداخت مستمری آن‌ها بیان کرد: علیرغم وجود مشکلات مالی موجود، تاکنون ماهانه به تعهدات خود انجام داده‌ایم .ماهانه بالغ بر ۳۰هزار میلیارد تومان تعهد نقدی و حدود ۶هزار میلیارد تومان تعهد درمان سازمان تأمین اجتماعی  است. 

 مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: سازمان تأمین اجتماعی آماده برای ارائه خدمات به ۴۵میلیون بیمه شده عزیز است.

خبرهای جدید برای بیمه تکمیلی بازنشستگان

وی درباره بیمه تکمیلی بازنشستگان اظهار کرد: با ۵۰درصد تقبل از ۲۰۵هزار تومان انجام داده‌ایم که ۴هزار میلیارد تومان بار مالی برای سازمان تأمین اجتماعی دارد که ۸۰درصد از تعهدات این بیمه را کانون عالی بازنشستگان رشد دادند و ما حمایت کردیم. 

ارائه خدمات درمانی رایگان بیشتر به افرادی بالای ۶۵ سال

موسوی در ادامه افزود: در صورتی که افراد بیش از ۶۵ سال در مراکز درمانی غیرملکی سازمان تامین اجتماعی (مراکز دولتی) مراجعه کنند، در بستری و خدمات سرپایی خدمات رایگان ارائه خواهد شد. 

پوشش درمانی بیماری های خاص

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به توسعه خدمات بیمه‌ای گفت: داروهای جدید برای بیماران خاص  و خدمات تخصصی درمانی بیماران خاص همانند اوتیسم،‌ پروانه ای و…  و بیش از ۲۴۳ قلم داروی جدید در طرح دارو یار تحت پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی قرار گرفت. 

به‌دنبال تامین اجتماعی هوشمند هستیم

وی با اشاره به نسخه الکترونیک بیان کرد: در آغاز کار دولت طرح نسخه الکترونیک ۶۰درصد اجرا شده بود که اکنون به بیش از ۹۰ درصد افزایش پیدا کرده است و پرونده الکترونیک سلامت در دستور کار ما قرار گرفته است. 

موسوی با بیان اینکه به‌دنبال ارائه خدمات به‌صورت غیرحضوری و الکترونیک هستیم، اظهار کرد: اکنون ۴۳خدمت به‌صورت الکترونیک ارائه می‌شود و حدود ۱۰ خدمت دیگر تا پایان سال به‌صورت الکترونیک و غیرحضوری ارائه خواهد شد. ما به‌دنبال تامین اجتماعی هوشمند هستیم تا مداخلات انسانی را به‌حداقل برسانیم. 

وی اظهار کرد: پوشش بیمه‌ای همچنان در اولویت ما قرار دارد تا حدود ۳۰درصد از جمعیت کشور که فاقد بیمه هستند، تحت حمایت تأمین اجتماعی قرار بگیرند. 

سازمان تامین اجتماعی باز اجتماعی می‌شود

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: ما معتقدیم که سازمان تأمین اجتماعی باید دوباره اجتماعی شود و درب‌های این سازمان با رویکردی که ظرفیت‌ها برای آحاد جامعه باشد، بازگشایی شود. 

آرزوی داشتن آرامش مردم در نظام بیمه ای

موسوی با تاکید بر تحقق چتر ایمنی و پوشش فراگیر بیمه خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانیم نظام بیمه ای را با رویکرد توانمندی مردم و نه صرفأ حمایتی رقم بزنیم که آسایش، امنیت و عدالت را در بستر این نظام بیمه‌ای فراهم بیاورد. 

وی در خصوص عیدی بازنشستگان نیز گفت:‌ اعدادی در خصوص افزایش عیدی بازنشستگان منتشر شده است، اما ما منتظر اعلام رسمی آن هستیم. اکنون در حال تجهیز منابع هستیم که ان شاالله در اولین فرصت عیدی بازنشستگان را پرداخت کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: به همکاران خود اعلام کردم که پیش از پرداخت عیدی بازنشستگان عزیز، عیدی همکاران و عوامل مجموعه سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نخواهد شد. 

کمبود دارو/ کمبود سرم

موسوی در خصوص مشکل کمبود دارو در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: در بخش خدمات درمانی و داروی سازمان تامین اجتماعی در دو حوزه فعالیت می‌کنیم. در بخش نخست که در خصوص خدمات درمان است که در این بخش به دارو نیز نیاز است. تمامی خدمات درمانی و داروی ما در تامین اجتماعی برای مردم رایگان است. تمامی داروهایی که در شورای عالی بیمه مصوب هست، صددرصد رایگان است.

وی ادامه داد: در درمان غیرمستقیم، ۳۰درصد هزینه درمان را مردم پرداخت خواهند کرد. در بخش کمبود دارو و تولید دارو می‌توانستیم نقش داشته باشیم. حدود ۳۰ درصدی هلدینگ سرمایه‌گذاری دارویی تأمین «تیپیکو» (TPICO) در شبکه تولید و توزیع دارویی برای سازمان تأمین اجتماعی است. از تمام ظرفیت خود برای تولید دارو استفاده می‌کنیم.

از تمام توان خود برای تولید دارو استفاده کردیم

موسوی با اشاره به کمبود داروهای آنتی بیوتیک گفت:‌ به‌محض اعلام کمبود این دارو در کشور، تمامی عزیزان ما در سازمان تامین اجتماعی بسیج شدند و با رویکرد جهادی به صورت شبانه‌روزی به تولید پرداختند تا این چالش برطرف شود. اکنون مشکلی در این زمینه وجود ندارد. 

وی خاطرنشان کرد: در خصوص کمبود سرم نیز خط جدید تولید آن را راه اندازی کردیم که ان شالله در این حوزه با مشکل مواجه نخواهیم شد. در جلساتی که برگزار شد اعلام کردیم که اکنون مسئله درآمدزایی و سود حاصل از تولید دارو شاید در اولویت ما نباشد.

موسوی در رابطه با قیمت دارو،‌ بیان کرد: ما به التفاوت قیمت دارو در طرح دارویار در دی ماه ۱۴۰۰ را دولت تقبل کرد و در اختیار بیمه ها پرداخت کرد. البته ما ۵ هزار میلیارد تومان هزینه کردیم که تا کنون حددود ۳ هزار و۵۰۰ میلیارد تومان آن را دولت پرداخت کرده است. اما  این مابه التفاوت باید به‌صورت ماهانه توسط بیمه‌ها پرداخت شود و مردم نباید از جیب خود پرداخت کند و تا کنون این پرداخت صورت گرفته است. 

وی اظهار کرد: ۴۰۰ میلیارد تومان مابه التفاوت قیمت ارز از آغاز طرح دارویار پرداخت کرده ایم. هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان مابه التفاوت طرح دارویار تا پایان آذر ماه را به داروخانه ها پرداخت کرده ایم. این ماهبه التفاوت همان هزینه ای که مردم باید می پرداختند اما دولت آن را می پردازد. 

درباره شایعه گرانی دارو/ نظارت ها بیشتر می شود

موسوی در خصوص شایعه ها در خصوص گرانی دارو بیان کرد: افزایش قیمت در تمامی حوزه ها را داریم و ممکن است امروز قیمت یک کالا ۱۰ هزار تومان باشد و فردا به ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش قیمت داشته باشد. این افزایش اگر سنواتی باشد، نظارت آن بر عهده سازمان غذا و دارو است. قیمت گذاری دارو بر عهده سازمان غذا و دارو است. با توجه به حساسیت های این حوزه ، نظارت بر قیمت دارو بیش از گذشته خواهد بود. 

وی در ادامه بیان کرد: اگر قیمت دارو نیز افزایش پیدا کند، ما پوشش بیمه ای داریم، بر اساس مصوبه شورای عالی، داروهایی که تحت پوشش هستند، به همان شیوه تحت پوشش باقی خواهند ماند و مردم نگران بخشی از هزینه های درمانی شان که برعهده بیمه است، نباشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.