برنامه پنهانی غرب / عدم تعهد غرب به احیای برجام 

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین تأکید کرد که مسئله‌ای که تا امروز به صورت علامت سؤال باقی مانده است، میزان تعهد غرب به احیای برجام است.

#میخائیل_اولیانوف#احیای_برجام#تعهد

 «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با تأکید بر تعهد چین در قبال برجام گفت، چیزی که مشخص نیست، میزان تعهد طرف‌های غربی (انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا) در قبال این توافق است.

وی در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد در این خصوص نوشت: «تردیدی نیست که چین به برجام متعهد است. سؤال این است که آمریکا و تروئیکای اروپا (فرانسه، انگلیس و آلمان) تا چه اندازه به این توافق هسته‌ای و حفظ عدم اشاعه هسته‌ای متعهد هستند. تا به امروز این یک علامت سؤال بزرگ باقی مانده است. به نظر می‌رسد که آن‌ها برنامه پنهانی دارند».

آخرین دور مذاکرات رفع تحریم‌های وین مردادماه سال جاری در وین برگزار شد اما بعد از آن دچار وقفه شده است. تحلیلگران می‌گویند برخی عوامل مانند فشارهای رژیم صهیونیستی، اختلافات دولت با کنگره و مشکلات داخلی در آمریکا دلیل بی‌میلی دولت بایدن برای بازگشت به برجام در ماه‌های گذشته است.

در ماههای اخیر، کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده و انگلیس تلاش دارند به بهانه حمایت از اغتشاشات ایران، مذاکرات وین برای احیای برجام و لغو تحریم‌های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی را به حاشیه برانند و حتی اتحادیه اروپا تلاش می‌کند تا به بهانه حمایت از مردم ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نیز در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد که البته خود مقام‌های اروپایی از جمله «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید که این اقدام با موانع قانونی همراه است.

اظهارات اولیانوف در خصوص عدم تمایل طرف‌های غربی برجام و آمریکا برای احیای برجام در شرایطی مطرح شده است که پیش از این نیز، «علی باقری» معاون وزیر خارجه ایران در مصاحبه‌ای با بیان این‌که ایران در معادله برجام مدعی است و بارها اعلام کرده که در چارچوب توافق گذشته حاضر به انجام مذاکرات است، گفت: ایران تعاملات خود را با طرف‌های مقابل به طرق مختلف ادامه می‌دهد. امیدوارم روند تلاش‌ها در مسیر مذاکرات، به نتایج مثبتی نیز ختم شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.