میراحمدی: افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی حضور مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن امسال

معاون امنیتی وزارت کشور با اشاره به متوسط افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی حضور مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن گفت: در مناطقی که اهل سنت عزیز ما ساکن هستند متوسط حضور مردم در راهپیمایی بیش از متوسط کل کشور بود.

#میراحمدی_افزایش_حضور#راهپیمایی

سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور درباره جمعیت به میدان آمده در راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: حداقل در ده سال گذشته چنین راهپیمایی‌ای بی‌نظیر بوده است.

وی افزود: براساس گزارشات واصله از دستگاه‌های مختلف، حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن در مناطق مختلف امسال از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد نسبت به سال ۱۳۹۸ (سال قبل از کرونا) افزایش داشته است.

میراحمدی تصریح کرد: به طور متوسط بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش جمعیت را شاهد بودیم و اتفاقی بی‌نظیر رخ داده است که حقیقتا دشمنان را دچار مرگ مغزی کرده است چرا که براساس توهماتِ فضای مجازی، برایشان غیرقابل باور بود.

میر احمدی گفت: در مناطقی که اهل سنت عزیز ما ساکن هستند مثل کردستان، گلستان، هرمزگان و سیستان بلوچستان متوسط افزایش حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن بیش از متوسط کل کشور بود. 

وی با اشاره به حضور ساکنین مناطق روستایی و عشایر در راهپیمایی تصریح کرد: در این مناطق هم اتفاقات استثنائی صورت گرفت، حقیقتا دوربین‌ها قادر به نمایش عظمت آن نبودند. حرکت بسیار بزرگی رخ داد که آثار امنیتی بسیار موثری در بعد داخلی و بین‌المللی برای کشور و مردم به همراه دارد. 

 معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور در مورد نتایج پی‌گیری‌های مسمومیت دانش‌آموزان استان قم نیز اظهار داشت: از همان روزی که این اتفاق افتاد و عده‌ای از دانش‌آموزان بیان کردند که حال مساعدی ندارند، در فضای مجازی مطرح شد که دانش‌آموزان دچار مسمومیت عمدی شده‌اند و یا اقدام خاصی در این راستا صورت گرفته است.

وی ادامه داد: بلافاصله استاندار قم، وزارت بهداشت و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی قم براساس نگرانی‌هایی که ایجاد شده بود وارد عمل شدند و از کسانی که حال مساعدی نداشتند آزمایشات کاملی گرفته و همه موارد بررسی شد.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور تصریح کرد: اکثر قریب به اتفاق افرادی که اظهار کردند دچار مشکلاتی شده‌اند، بلافاصله پس از مراجعه به مراکز درمانی مرخص و یا بعد از چند ساعت از بیمارستان ترخیص شدند. 

میراحمدی گفت: در گزارش‌های دستگاه‌های مسئول مطلبی که موید اقدام عمدی باشد بیان نشده است، اما در موج‌های ایجاد شده در فضای مجازی که ضد انقلاب و جریان‌های بدخواه در پشت صحنه آن هستند، تلاش می‌شود برای خانواده‌ها نگرانی به وجود بیاورند؛ به همین جهت باید اعلام کرد جای هیچ گونه نگرانی نیست.

وی در مورد امنیتی بودن این اتفاق تصریح کرد: تا این لحظه دستگاه‌های مسئول، امنیتی بودن این مسائل را تایید نکردند، مطمئنا اگر مورد خاصی باشد به صورت شفاف بیان می‌شود. با استاندار قم هم که در این رابطه صحبت کردم و گفتم که اگر کوچکترین مساله‌ای ناشی از تعمدی بودن  این اتفاقات وجود داشت خیلی صریح و شفاف اطلاع رسانی شود که ایشان هم همین مسیر را دنبال خواهند کرد. 

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور گفت: قطعا اگر مساله خاصی باشد مسئولان استان، مردم و اولیا را در جریان می‌گذارند، محرز است که جریان معاند خارج از کشور در حال هدایت ماجراست تا جو نگرانی را در خانواده‌ها به وجود بیاورد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.