جزئیات اجرای طرح حمایت از کارگران حادثه دیده / امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی

مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: در تلاشیم تا اگر فرد حادثه دیده به مراکز ملکی سازمان تأمین اجتماعی مراجعه کرد صدور مجوز استراحت پزشکی ملاک برای ما باشد و نیازمند رفت و آمد بیماران نزد پزشکان متعمد نباشیم.

#امدادرسانی#حادثه_َشغلی

مهدی شکوری، مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی درباره اعتراض به فرآیندهای پرداخت دستمزد بیماران حوادث شغلی، اظهار کرد: درباره غرامت دستمزد، قانون، پرداخت بخشی از مزد فرد حادثه دیده را برعهده گرفته است، برای اینکه غرامت دستمزد را پرداخت کنیم مستلزم ارتباط بیمه ای فعال فرد حادثه دیده در زمان وقوع بیماری یا حادثه با کارفرما هستیم، بنابراین اگر فردی مثلاً در ۱۷بهمن ماه حادثه می بینید باید منتظر لیست بهمن کارفرما باشیم.

وی اضافه کرد: بخشی از تأخیر و وقفه‌ها در پرداخت غرامت دستمزد افراد حادثه دیده اجتناب ناپذیر بوده و الزامات قانونی دارد، به طوری که کارفرما  براساس ماده ۳۹ قانون تأمین اجتماعی تا یک ماه پس از حادثه نیز فرصت دارد  تا لیست را ارسال کند. پس از دریافت لیست نیز محاسبات انجام می شود و حدود ۲ ماه برای این اقدامات لازم است.

مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرد: درباره استراحت‌های پزشکی تا ۲ ماه را با تأیید پزشک معتمد کفایت می کند و به شورای پزشکی نیازی ندارد.

وی ادامه داد: خدمات ما در تأمین اجتماعی غیرحضوری است و فرد حادثه دیده مدارک درمان را در سامانه ما اسکن می‌کند. صرفا  معاینه  پزشکان حضوری است و یا اگر استراحت طولانی باشد برای تعیین وضعیت بیماری، روند درمان بررسی می شود.

 شکوری با اعلام یک خبر خوب برای بیمه شدگان تأمین اجتماعی، خاطرنشان کرد: در تلاشیم تا اقداماتی را اجرایی کنیم تا اگر فردی حادثه دیده به مراکز ملکی سازمان تأمین اجتماعی مراجعه کرد صدور مجوز استراحت پزشکی ملاک برای ما باشد و نیازمند رفت وآمد بیماران نزد پزشکان متعمد نباشیم و در واقع همان پزشک، پزشک معتمد ما باشد. با این اقدام می‌توانیم بخشی از رفت و آمدهای بیماران را کاهش دهیم.

به گزارش فارس؛ چندی پیش پویشی با عنوان «روند معیوب پرداخت دستمزد بیماران حوادث شغلی اصلاح شود» در سامانه فارس من خبرگزاری فارس ایجاد شد که به دنبال آن مخاطبان این سامانه خواستار اصلاح  این روند معیوب شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.