آمار اعتیاد جامعه کارگری بیشتر از میانگین متوسط جامعه 

روند نگران کننده اعتیاد کارگران

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای نخستین بار موضوع اعتیاد در جوامع کارگری تکلیف شده و متأسفانه آمار اعتیاد جامعه کارگری بیشتر از میانگین متوسط جامعه است.

#اعتیاد#کارگران

محمد چکشیان، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برنامه‌های پیش روی این وزارتخانه برای مبارزه با اعتیاد در جوامع کارگری، اظهار کرد:  ما روی محور سند ارتقا سلامت روان جامعه کار و تولید و برنامه جامع پیشگیری از اعتیاد جامعه کار و تولید تمرکز کرده ایم، سند ارتقا سلامت روان در ستاد ملی مبارزه با مواد مخدر مطرح و با حضور رئیس جمهور تصویب و ابلاغ می‌شود.

وی افزود: برای نخستین بار موضوع اعتیاد در جوامع کارگری تکلیف شده و متأسفانه آمار اعتیاد جامعه کارگری بیشتر از میانگین متوسط جامعه است، از این رو برنامه‌های مداخله پیشگیری از اعتیاد محیط کار را تحت عنوان «برنامه ملی کاج» ادامه می‌دهیم.

چکشیان تأکید کرد: خانه بهداشت کارگری، مراکز بهداشت کارگری و ایستگاه‌های بهگر در تمام کارخانه‌ها فعال هستند و حدود ۴ هزار خانه بهداشت کارگری در بنگاه‌های ۵۰ تا ۵۰۰ نفره داریم. این خانه‌ها یک کار مشترک بین  وزارت کار، تأمین اجتماعی و وزارت بهداشت بوده و تمام حوزه‌های بهداشت روانی و جسمی را دنبال می‌کنند.

وی درباره روند ترک اعتیاد کارگران در کارخانه‌ها گفت: یکی از سیاست های دنبال شده خانه‌های بهداشت، همین مسأله ترک اعتیاد کارگران در کارخانه‌ها است، ما حتی برخی کارفرماهای ویژه داریم که به دنبال این هستند تا معتادان را پیدا می‌کنند و آنها را به کمپ‌های ترک اعتیاد هدایت و وارد چرخه اشتغال زایی کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.