ساخت هواپیماهای رباتیک باربری تمام خودران

با توجه به ارتقای توانمندی هواپیماهای خودران، شرکت ریلایبل رباتیکس در حال مطالعه در مورد چگونگی تبدیل جت های حمل و نقل چند موتوره به هواپیمای رباتیکی است همه جنبه های پرواز را به طور مستقل انجام دهند.

#هواپیما #هواپیمای_خودران #ارتش_آمریکا

شرکت ریلایبل رباتیکس امیدوار است در آینده نزدیک هواپیماهایی بسازد که بتوانند همه امور از آماده شدن برای پرواز تا برخاست، نشست و توقف کامل را بدون نیاز به دخالت خلبان انجام دهند.

انتظار می رود این هواپیماها در ابتدا کاربرد نظامی پیدا کرده و توسط ارتش ایالات متحده به کار گرفته شوند. ناوگان هواپیماهای ترابری نظامی آمریکا به چنین محصولاتی نیاز دارد تا سربازان و تجهیزات آنها را در کوتاه ترین زمان به هر نقطه از جهان منتقل کند و نیازهای آنها را برای مدت نامحدودی تامین کند.

نگهداری از هواپیماهای ترابری یک فرایند بسیار پرهزینه است و اغلب مستلزم اعزام خدمه هوایی به مناطق خطرناک است که ممکن است با تسلیحات ضد هوایی متخاصم روبرو شوند. همچنین همیشه به تعداد زیادی خلبان نیاز است که ممکن است تامین آنها با چالش مواجه شود.

برای مقابله با این چالش، Reliable Robotics برای بررسی خودکار کردن هواپیماهای باری موجود به کار گرفته شده است. این ایده جدید نیست، اما تطبیق این فناوری با جت های حمل و نقل چند موتوره بزرگ که ماموریت های تدارکاتی نظامی را انجام می دهند، فرایندی پیچیده است.

اگر این طرح عملیاتی شود، نیروی هوایی می تواند بدون نیاز به آموزش خلبانان بیشتر یا ساخت هواپیماهای جدید، ماموریت های باربری خود را بهبود بخشد. همچنین سطح جدیدی از ایمنی در پروازها به دست خواهد آمد. زیرا با استفاده از سیستم‌های هوش مصنوعی بهبودیافته، رایانه‌های خودکار هدایت پرواز به لطف توانایی خود در محاسبه فوری مسیرهای پرواز جایگزین، که هر خلبان باید به طور مستقل انجام دهد، بهتر می‌توانند در برابر برخی چالش های اضطراری واکنش نشان دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.