ایالات متحد آمریکا دچار عدم اتحاد و انشقاق است.

استراتژیست مشهور آمریکایی می‌گوید که ایالات متحده در مقابله با چالشهای مدرن، دچار عدم اتحاد داخلی و شکاف داخلی است.

#کیسینجر#استراتژیست#عدم_اتحاد_آمریکا

«هنری کیسینجر» وزیر خارجه پیشین آمریکا و استراتژیست مشهور آمریکایی در سخنرانی خود در صد و دوازدهمیین سالگرد گرامیداشت رونالد ریگان رئیس جمهور پیشین این کشور تاکید کرد که ایالات متحده دارای شکاف و عدم اتحاد است.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، کیسینجر گفت: ایالات متحده در داخل و در مقابله با چالشهای مدرنی که با آن مواجه هستیم دچار عدم اتحاد است.

کیسینجر افزود: «امروز ما دوباره از انشقاق داخلی و بی نظمی بین‌المللی درباره اینکه که هستیم و برای چه میجنگیم رنج میبریم. و برای ما دشوار است که انسجام داخلی لازم برای رویارویی با چالشهای پیش رو را به دست بیاوریم.»

این استراتژیست آمریکایی در ادامه سخنرانی خود جاه طلبیهای چین و شرایط در خاورمیانه، جاییکه به گفته او خطر تولید مخرب ترین سلاحها وجود دارد و همچنین بحران اوکراین که هیچ نشانه‌ای از فروکش کردن در آن دیده نمی‌شود را به عنوان چالشهای نظام جهانی نام برد. 

ماه اوت گذشته، کیسینجر توصیه به پایان دادن به جنگ اوکراین با مذاکرات کرده و گفته بود که به طول انجامیدن جنگ در این کشور ممکن است منجر به تشدید درگیری شود.

هنری کیسینجر در ماه دسامبر در مقاله‌ای در مجله «اسپکتیتور» خواستار مذاکره روسیه با اوکراین برای دوری از یک جنگ گسترده‌تر شده بود.

کیسینجر در پایان سخنرانی خود تاکید کرد، رویارویی با هرکدام از این چالشها ترکیبی از قدرت و مصالحه را می‌طلبد. وی به درایت ریگان در این زمینه اشاره کرد و گفت: رونالد ریگان بهتر از هر کسی دریافته بود که چگونه ترکیب عناصر قدرت و مصالحه را به خدمت بگیرد. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.