آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب از دریا به کرمان / آغاز بهره‌برداری از نیروگاه ۳۲۴ مگاواتی زرند

عملیات اجرایی انتقال آب و بهره برداری نیروگاه زرند

وزیر نیرو ضمن خبر از آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب از دریا به کرمان گفت: صبح امروز ۲ واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی مهتاب کویر زرند به ظرفیت ۳۲۴ مگاوات به بهره‌برداری رسید.

#نیروگاه_زرند#انتقال_آب_دریا_کرمان

 علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در گفت‌وگو با اخبار سیما ضمن اشاره به بهره‌برداری از طرح‌های بزرگ در استان کرمان گفت: صبح امروز ۲ واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی مهتاب کویر زرند به ظرفیت ۳۲۴ مگاوات به بهره‌برداری رسید.

محرابیان ادامه داد: علاوه بر طرح‌های نیروگاهی طرح‌های متعددی در حوزه شبکه انتقال و توزیع برق و  پست‌ها به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: در بخش آب نیز، طرح‌های متعدد آبرسانی از جمله روستاهای جهاد آبرسانی امروز افتتاح شد و مردم از انتفاع این طرح‌ها بهره‌مند خواهند شد.

محرابیان تاکید کرد: از مهمترین طرح‌هایی که امروز در استان کرمان شروع می‌شود، طرح انتقال آب از دریا به کرمان است که در فاز اول زمینه تامین آب شهر کرمان و رفسنجان را مهیا خواهد کرد.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه این طرح به صورت جهادی و در سریع‌ترین زمان ممکن تکمیل  خواهد شد و برنامه بهره‌برداری آن برای سال ۱۴۰۲ تدوین شده است.

وزیر نیرو در بیان جزییات طرح انتقال آب از دریا به کرمان گفت: این طرح از ۲ مخزن و ۲ باب ایستگاه ‍پمپاژ به ارتفاع ۳۰۰ متر بهره‌ می‌برد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.