کشف چهل میلیون عدد داروی غیرمجاز از انبارهای بازار سیاه مجازی

رئیس پلیس فتا پایتخت از کشف ۴۲ میلیون عدد داروی غیرمجاز در بازار سیاه فضای مجازی خبر داد.

#سرهنگ#گودرزی#کشف#داروی#غیر_مجاز#بازار_سیاه#فضای_مجازی

به گزارش خبرگزاری افسران، رئیس پلیس فتا پایتخت از برخورد قاطع پلیس با فروشندگان غیرمجاز دارو در فضای مجازی ظرف هفته گذشته خبر داد و گفت: بیش از چهل میلیون عدد داروی غیرمجاز از انبارهایی که محل نگهداری دارو برای فروش در بازارهای سیاه مجازی بود کشف شد.

 سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای مبارزه با فروشندگان غیرمجاز دارو در فضای مجازی و طی رصدهای اطلاعاتی از ارتباطات چرخه توزیع غیرمجاز دارو توسط مجرمان و بکارگیری اقدامات فنی تیم‌های متعددی که در قالب یک شبکه مرگ‌بار مسؤولیت توزیع گسترده در سراسر کشور را داشتند شناسایی شدند.

وی با اشاره به فروش دارو توسط این شیادان در بازارهای سیاه مجازی با قیمت‌های نجومی تصریح کرد: پلیس همه توان خود را برای برخورد قاطع با سودجویانی که در این شرایط با فرصت طلبی فقط به فکر منافع خود هستند گذاشته است، در این پرونده نیز کارشناسان پلیس فتا با اقدامات شبانه روزی و تلاش های بی وقفه، پس از تشریفات قضایی و شناسایی محل اختفای متهمان موفق به دستگیری هر دو نفر مجرم شدند.

سرهنگ معظمی گودرزی بیان داشت: در بررسی انبار غیرمجاز متعلق به این افراد بیش از بیست و دو میلیون عدد از داروهای کمیاب و نایاب که مورد نیاز روند درمانی بیماران بود کشف شد و در مجموع طی عملیات‌های متعدد پلیس فتا فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در هفته گذشته چهار نفر در قالب دو تیم مجزا دستگیر و بیش از چهل و دو میلیون عدد داروی غیرمجاز کشف شد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به اینکه تعداد زیادی از این داروها در شرایط نامطلوب و غیراستاندارد نگهداری می شدند و یا تاریخ مصرف گذشته بودند افزود: مجرمان فرصت‌طلب فقط به فکر منفعت خود هستند و نه تنها مشکلات هموطنان بیمار کوچکترین اهمیتی برای آنها ندارد بلکه با سوءاستفاده از هویت شهروندان اقدامات مجرمانه خود را پیش می برند.

وی خاطرنشان کرد: پلیس نیز بنا بر وظیفه ذاتی خود و مطابق قانون با افرادی که جان مردم را بازیچه اهداف شوم خود قرار می دهند برخورد خواهد کرد.

سرهنگ معظمی گودرزی به شهروندان توصیه کرد: به هشدارهای پلیس توجه کنند و داروهای موردنیاز خود را از طریق مراکز درمانی مورد تایید و داروخانه های معتبر تهیه کنند و درصورت مشاهده هرگونه موضوع مشابه و موارد مشکوک از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir در میان بگذارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.