تقویت مدیریت اجتماعی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

رئیس سازمان بهزیستی گفت: سازمان بهزیستی یک سازمان اورژانسی و جهادی است که در مقابل روشن بودن موتور تولید فقر، معلولیت و آسیب‌های اجتماعی ۲۴ ساعته فعالیت می‌کند.

#قادری#ریاست#بهزیستی#مراقبت#اجتماعی#کاهش#آسیبهای#اجتماعی

به گزارش افسران، دوازدهمین دوره اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران؛ بعد از ظهر روز دوشنبه ۸ خرداد ماه جاری در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار شد.

علی محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در این مراسم گفت: این آئین؛ موضوعی بسیار جدی است که برگرفته از فخامت، شجاعت و آراستگی خانواده‌های ایرانی از دیر باز است. ایرانیان عزیز فرزندانی تربیت کرده اند که در کنار تحصیلات و مجاهدت خودشان کار خیر و نیکوکاری را به عنوان یک پیشرانه در نظر می‌گیرند و مسیر زندگی خود را با این موضوع می‌پیمایند.

وی افزود: این جریان، یک رفتار حرفه‌ای در کشور است که می‌بایست به صورت جدی دنبال شود و نهادهای متعدد، شرکای اجتماعی و تمامی عزیزانی که دستی بر موضوع دارند کمک کنند تا بیش از گذشته بتوانیم به صورت ملی با زیرنظام‌های فصلی با حضور حداکثری همه دستگاه‌ها و مجموعه‌ها، عرصه‌های خدمتگزاری و شناسایی افراد را در قالب کانون‌های استعداد یابی از جنس شهامت و شجاعت و کارهایی که انجام شده است را بیشتر مرور کنیم. ممیزی این نوع آثار حتماً کار بسیار سختی است. یک دانشجو در دانشگاه‌ها حتماً باور قلبی دارد که می‌تواند به مردم کمک کند.

قادری گفت: سازمان بهزیستی یک سازمان اورژانسی و جهادی است که در مقابل روشن بودن موتور تولید فقر، معلولیت و آسیب‌های اجتماعی ۲۴ ساعته فعالیت می‌کند و بیش از ۷ میلیون را در گستره خود دارد. اما باید به ما کمک کنید. شما جهادگر و متخصصی هستید که در حتماً در دوره گذر تحصیلی خود و در امتداد حکمت‌هایی که پدرانتان در سفره زندگی شما ایجاد کرده اند مسیر خدمت را طی کرده اید و ان‌شاءالله مادامی که زنده هستید در پناه حضرتش این چنین شکوفا باشید.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به پلت فرم‌های موضوعی سازمان بهزیستی در حوزه‌های متنوع گفت: ان شاء الله بتوانید به عنوان یک جهادگر و تسهیلگر در روستاها و مناطق شهری کمک کنید و همانطور که فداکارانه در عرصه‌های مختلف حضور دارید در کنار افراد دارای معلولیت در حوزه‌های توانبخشی، کارهای اساسی انجام دهید.

قادری یکی از نظام مسائل حساس کشور را موضوع آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: خواهران و برادران عزیز شما در عرصه‌ها و پهنه‌های مختلف جغرافیایی کشور مشغول کمک به ارتقای زیرساخت‌های اجتماعی هستند، تا ۵ آسیب کلان اجتماعی کشور را مدیریت کنند تا بتوانیم در حوزه اجتماعی هم پیشرفت روز افزون داشته باشیم. ان شاء الله مرزبانی اجتماعی در کشور داشته باشیم تا بتواند بروز و شیوع آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اعلام کد دستوری #۱۲۳ * (سامانه بهزیستی) به عنوان یک درگاه ارتباطی بهزیستی و مردم گفت: محرومیتی از نوع دوم هست برای برخی از دوستان من و شما و دانشجویان عزیزی که باور قلبی آنها کمک کردن هست، اما از نحوه انجام این کار مطلع نیستند، اما اگر شما با آنها گفت و گو کنید و آگاهی بدهید، حتماً در فصل‌های بعدی در کنار شما قرار می‌گیرد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: همه شما به عنوان داوطلبان ارزشمند در این پهنه بسیار بزرگ کمک کنید تا مأموریت‌های ذاتی سازمان بهزیستی بیش از گذشته انجام گیرد.

در این مراسم از دانشجویان معرفی شده از سوی سازمان بهزیستی؛ شهرام خدا پرست، دانشجوی دکتری مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی ارومیه دارای معلولیت جسمی حرکتی (استان آذربایجان غربی)، علی معتبر نیا از گروه جهادی شهید حاج حسین همدانی (استان همدان) هاشم برهانی زاده، دانشجوی کارشناسی علوم ورزشی دانشگاه آزاد سوسنگرد (استان خوزستان) محمد مظفری دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان (استان سمنان) و همچنین پزشک فداکار دارای معلولیت دکتر معصومه محبی دکتر چشم پزشک از بیمارستان فارابی با بیش از ۲۰ سال سابقه خدمت فداکارانه برای نیازمندان، با اهدای تندیس ملی فداکاری و لوح تقدیر، تشکر و قدردانی شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.