پرداخت وام به سرباز ماهرهای منقضی خدمت/ ثبت‌نام جدید نداریم

مشاور عالی قرارگاه مهارت‌آموزی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح آخرین وضعیت پرداخت وام به سرباز ماهرهای منقضی خدمت را تشریح کرد.

#وام#اشتغال#سربازان

سردار موسی کمالی مشاورعالی قرارگاه مهارت آموزی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس در خصوص آخرین وضعیت اعطای وام اشتغال به سرباز ماهرها اظهار داشت: در سال گذشته حدود ۶۳ هزار سرباز ماهر منقضی خدمت در طرح دریافت وام اشتغال ثبت‌نام کردند که پس از بررسی کارشناسان، حدود ۴۷ هزار پرونده برای معرفی به بانک آماده و در نهایت ۱۸ هزار پرونده در مرحله اول تکمیل و برای دریافت وام درنظر گرفته شد.

 وی گفت: ۶ هزار و ۸۵۰ سرباز ماهر در سال گذشته توانستند وام اشتغال سربازی را از بانک‌ها دریافت کنند و بقیه متقاضیان در انتظار دریافت وام باقی ماندند.

 سردار کمالی در خصوص وضعیت تخصیص وام به سایر افراد متقاضی اعلام کرد: بر طبق مجوز جدید صادرشده، امسال تا پایان خردادماه بقیه افرادی که حائز شرایط شده بودند نیز می توانند بر اساس همان روال قبلی وام دریافت کنند؛ بنابراین پرونده‌های تکمیل شده برای دریافت وام به بانک‌ها فرستاده خواهدشد.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح، مبلغ وام اشتغال سرباز ماهرها را حدود ۱۵۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: البته میزان پرداختی به متقاضیان وام با توجه به نوع حرفه و کار پیشنهادی و شرایط اعلام شده می‌تواند متغیر باشد.

سردار کمالی در این خصوص که آیا در سال جاری ثبت‌نام جدیدی برای وام اشتغال سرباز ماهرها انجام می‌شود یا خیر؛ تصریح کرد: امسال یک بودجه در قانون در قالب تبصره ۱۸ مشخص شده و دولت باید برای آن آیین‌نامه اجرایی نوشته و به بانکها و دستگاه‌ها ابلاغ کند؛ به هرحال ما منتظریم تا این آیین‌نامه نوشته و ابلاغ شود احتمال قوی ثبت‌نام جدیدی نخواهیم داشت چرا که اولویت برای تخصیص وام با همان افرادی است که در سال گذشته برایشان پرونده تشکیل شده و در صف دریافت وام هستند؛ مگر اینکه مبلغ وام که ۲ هزار میلیارد تومان بود به ۵ هزار میلیارد تومان افزایش یابد یا کسانی که ثبت نام کردند واجد شرایط نبوده یا از دریافت وام منصرف شوند که در ادامه نیاز به ثبت افراد جدید برای دریافت وام باشد.

 سردار کمالی اعلام کرد: با توجه به شرایط موجود و اینکه تعداد زیادی از متقاضیان دریافت وام اشتغال سربازی در صف دریافت وام قرار دارند باید گفت که ثبت‌نام جدید برای پرداخت وام امکانپذیر نیست.

وی در این خصوص که وام‌های اشتغال به کدام دسته از سربازان تعلق می‌گیرد گفت: ابتدا باید بگویم که سرباز ماهرها سربازانی هستند که مدرک مهارت آموزی داشته و این مهارت و مدرک را یا در زمان سربازی در نیروهای مسلح فرا گرفته باشند یا قبل از سربازی مهارت و گواهینامه را کسب کرده باشند؛ از طرفی حتماً باید از خدمت سربازی ترخیص شده و از زمان ترخیص آنها بیش از ۵ سال نگذشته باشد.

گفتنی‌ است اعطای وام اشتغال از جمله تدابیر و مشوق‌های قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح به سربازان در راستای تسهیل به اشتغال بعد از خدمت سربازی است که این وام به صورت تأمین اعتبار از سوی بانک به متقاضیان پرداخت می‌شود؛ بدین صورت که سرباز ماهرهای منقضی خدمت پس از ثبت‌نام اولیه و ارائه مدارک و مستندات و بررسی‌های مربوطه در صورتی که واجد شرایط باشند بنابر ضوابط اعلامی دولت به بانک‌ها معرفی شده و در نهایت بانک‌ها وجوه تخصیص داده شده را به خود افراد پرداخت کرده و در این بین پول یا اعتباری به سایر اشخاص یا دستگاه یا حتی خود قرارگاه مهارت آموزی پرداخت نمی‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.