نقش سازنده‌ ی سازمان جغرافیایی در حوادث طبیعی/عزم ملی برای مقابله با سوانح طبیعی

معاون وزیر کشور با بیان اینکه سازمان جغرافیایی می‌تواند در حوادث طبیعی نقش سازنده‌ای داشته باشد، گفت: سازمان جغرافیایی توانمندی‌های بالایی دارد و ضروری است در زمینه های مختلف از امکانات این سازمان استفاده شود .

#نقش#سازمان#جغرافیایی#عزم_ملی#بلایای#طبیعی

به گزارش خبرکزاری افسران، آئین امضاء قرارداد تهیه اطلس مخاطرات طبیعی ما بین سازمان مدیریت بحران کشور و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح با حضور مسئولان مدیریت بحران دستگاهها برگزار شد.

محمدحسن نامی در این جلسه گفت: طبق قانون مدیریت بحران کشور کلیه نهادهای نظامی زیر نظر نهاد رهبری در مواقع بحرانی باید به کمک سازمان مدیریت بحران بیایند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: پیشگیری از حوادث طبیعی بهترین راه برای مقابله با آسیب ناشی از حوادث طبیعی است که همکاری ما با سازمان جغرافیایی در راستای همین وظیفه ذاتی است.

 نامی افزود: مقابله با سوانح طبیعی نیاز به عزم ملی هماهنگی و وحدت رویه دارد، در خیلی از کشورها برای جغرافیای کشور یک سازمان ملی ایجاد شده است که جمهوری اسلامی یکی از با سابقه ترین سازمانها را داراست.

معاون وزیر کشور در ادامه تاکید کرد: به دولت پیشنهاد می شود از بند ج ماده ۸قانون سهم بودجه ای برای تولید دیتا در نظر بگیرد و یک همکاری مشترک میان دیگر وزارت خانه ها با سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و مدیریت بحران ایجاد کند. خوشبختانه سازمان جغرافیایی توانمندی‌های بالایی دارد و ضروری است در زمینه های مختلف از امکانات این سازمان استفاده شود و در اکثر حوادث طبیعی می تواند با اطلاعات درست ارائه شده به ما کمک و پاسخگو باشد .

امیر فخری رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در این جلسه ضمن خیر مقدم به رئیس و کارکنان و همچنین مدیران بحران دستگاهها گفت: امیدواریم همکار خوبی برای سازمان باشیم و در کاهش خسارات ناشی از حوادث طبیعی سهم داشته باشیم

وی گفت: برای ما افتخار است که در کنار مسئولان تصمیم گیر کشور جهت کاهش اثرات بلایای طبیعی و پیشگیری از آن خدمت کنیم و با تمام توان در کنار تمامی دستگاهها این کار را انجام خواهیم داد و فقط خدمت به کشور را مدنظر قرار دهیم. در حاشیه این جلسه نمایشگاهی از دستاوردهای سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در محل سازمان برای بازدید مدعوین ایجاد شده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.