زندگینامه شهید سرلشکر احمد کشوری / وصیت نامه

احمد کشوری در سال ۱۳۵۳ در آموزشگاه خلبانى هوانیروز ثبت‏ نام کرد.

#شهید#سرلشکر#کشوری

شهید احمد کشوری در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان خلبان بالگرد با درجهٔ سرگرد، فعالیت داشت. او در هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، خلبان بالگردهای بل- ۲۰۶آ جت رنجر و بل ای اچ- ۱ کبرا بود که به مقام شهادت در جنگ ایران و عراق نائل آمد. پس از این که احمد کشوری شهید شد؛ درجهٔ او به سرلشکر ارتقا یافت.

شهید احمد کشوری

اح‍م‍د ک‍ش‍ور ی، متولد ت‍ی‍ر م‍‍اه ۱۳۳۲، در خ‍‍ان‍و اده ای م‍ت‍وس‍ط در ف‍ی‍روزک‍وه ب‍ود. اصلیت خانواده او از بروجرد بودند درحالیکه پدرش( غلامحسین) ژاندارم بود و دائماً از شهرى به شهر دیگر بخاطر شغلش نقل مکان مى‏ کردند. شهید احمد کشوری در زمانی که خانواده اش به شهر کیاکلاء مازندران، نقل مکان کردند؛ دوران کودکی خود را سپری کرد.

تحصیلات احمد کشوری

شهید احمد کشوری، تحصیلات اول ابتدایى تا سوم متوسطه خود را در کیاکلاء گذراند و در دبیرستان قناد شهرستان بابل، سه سال آخر متوسطه را بعنوان شاگرد ممتاز بود. وى فعالیتهاى هنرى دیگری را در کنار تحصیل انجام میداد که از آن ها می توان به نقاشى، خطاطى و صنایع دستى اشاره کرد و تنها مشوق او در در این راه، مادرش بود. او توانست مقام نخست را در مسابقه طراحى کشور برای یک مرتبه بدست آورد. او فعالیت مذهبى خود را بهمراه دو تن از دوستانش در سال آخر دبیرستان آغاز کرد. او همچنین با صدایى خوش به مرثیه خوانى در مراسم و مجالس مذهبى مى ‏پرداخت و مدیریت مراسم را با جدیت بسیار به عهده مى ‏گرفت.

وقتی که احمد کشوری، مدرک دی‍پ‍ل‍م خود را گرفت؛ برای تحصیل در دان‍ش‍گ‍‍اه، آماده ش‍د ولی به ع‍ل‍ت ف‍ق‍ر م‍‍ال‍‍ی و ه‍زی‍ن‍ه س‍ن‍گ‍ی‍ن دان‍ش‍گ‍‍اه، از ورود ب‍ه آن ب‍‍ازم‍‍ان‍د.

شهید احمد کشوری کار و فعالیت را عبادت می دانست

ازدواج احمد کشوری

در سال ۱۳۵۵ شهید احمد کشوری متاهل شد و زندگی مشترکی را تشکیل داد. ثمره ی ازدواج این زوج، یک دختر و یک پسر می باشد. همسر وى به امور مذهبى گرایش داشت و همین امر باعث تسریع در روند فعالیتهاى او در این خصوص شد.

فعالیت های احمد کشوری

شهید احمد کشوری در آموزشگاه خلبانى هوانیروز در سال ۱۳۵۳ ثبت‏ نام کرد و به مدت یک سال و نیم، دوره خلبانى چرخ بال( هلیکوپتر) کبرى را در اصفهان گذراند. سپس دوره پیاده نظام را به مدت شش ماه در شیراز طى کرد و بعد از آن به اصفهان سفر کرد.

پس از منتقل شدن شهید احمد کشوری به کرمانشاه در سال ۱۳۵۵، فعالیتهاى سیاسى و مذهبى را با همکارى سرهنگ خلبان على سعدى در پایگاه کرمانشاه انجام داد. او در راه شناخت دین اسلام از حجهالاسلام سید موسى موسوى و برادرش دکتر سید رضا موسوى در طول اقامتش در کرمانشاه بهره‏ مند شد.

شهید احمد کشوری در این ایام به طور جدى در ادیان، مطالعه و تحقیق کرد. لذا طبق عقیده ی او، مسلمان نباید شناسنامه‏ اى باشد. سپس فعالیت خود را با سفر به ‏تهران با جدیت بیشترى ادامه داد و اعلامیه در پایگاههاى ارتش، پخش کرد. نیروهاى امنیتى، چندین مرتبه او را بازجویى کردند.

او چ‍ن‍دی‍ن مرتبه در ر اه دف‍‍اع از آرم‍‍ان ه‍‍ای ام‍‍ام ع‍زی‍ز، مورد ضرب و شتم قرار گرفت ام‍‍ا از آن ب‍‍ا اف‍ت‍خ‍‍ار ی‍‍اد م‍‍ی ک‍رد و م‍‍ی گ‍ف‍ت:ای‍ن ب‍‍اطوم‍‍ی ک‍ه م‍ن خ‍وردم، به این علت ش‍ی‍ری‍ن ب‍ود که ب‍رای خ‍دا ب‍ود. م‍ن از بابت ق‍دم گذاشتن در ر اه ان‍ق‍لاب، خ‍وش‍ح‍‍ال‍م که پ‍روردگ‍‍ار، چنین ت‍وف‍ی‍ق و س‍‍ع‍‍ادت‍‍ی را شامل حال من کرده است.

خاطراتی از ش‍‍ه‍ی‍د س‍رل‍ش‍گ‍ر خ‍ل‍ب‍‍ان اح‍م‍د ک‍ش‍ور ی

مجلات در زمانیکه شهید احمد کشوری، مقطع دوم راهنمایى را می گذراند؛ عکس مبتذل چاپ مى کردند و این عکس ها را بر روى در و دیوار آرایشگاه، فروشگاه و حتى مغازه ها نصب مى کردند و احمد با دیدن این عکس ها، آن ها را پاره مى کرد. صاحب مغازه یا فروشگاه، به خاطر این کار احمد شکایت میکرد. به دلیل این که پدر احمد در سمت رئیس پاسگاه فعالیت داشت، کسى حق حرف زدن به احمد به حرمت پدرش را نداشت.

شهید احمد کشوری، مجله ى چاپ شده با عکس هاى مبتذل را از هر کیوسک روزنامه اى مى خرید. هر دفعه پس از جمع کردن پول تو جیبى اش، ۲۰ مجله از چند روزنامه فروش مى خرید تا جاییکه نمیتوانست آن ها را در دست بگیرد. این مجلات را درون باغچه مى انداخت و با نفت، همه را آتش مى زد. علت سوزاندن عکس ها این بود که ذهنیت جوانان، خراب نشود.

اظهارات حمید رضا آبی درباره ی شهید احمد کشوری

کار و فعالیت از نظر شهید احمد کشوری، نوعی عبادت محسوب میشد. او در همه وقت در این فکر بود که انجام وظیفه کند. او درخصوص میزان علاقه به فرزندانش می گفت:« آن ها را به اندازه ای که جای خدا را نگیرند؛ دوست می دارم.» شهید احمد کشوری همواره در تلاش برای وحدت و انسجام دو قشر ارتشی و پاسدار بود، چنان که هماهنگی و حفظ غرب کشور از نظر مسؤولان، مرهون تلاش او بود.

شهید احمد کشوری می گفت:« برای اسلام عزیز و اطاعت از ولایت فقیه تا آخرین قطره ی خونم میجنگم و انتقامم را از این مزدوران کثیف که سرهای مبارک عزیزانم( پاسداران) را نامردانه بریدند؛ میگیرم.» او امام( قدس سره) را دوست داشت.

شهید احمد کشوری در سال ۱۳۵۱ وارد ارتش شاهنشاهی ایران شد

وصیت نامه شهید احمد کشوری

بسم الله الرحمن الرحیم

خدایا شیطان را از ما دور کن در مسلخ عشق جز نکو را نکشند روبه صفتان زشت خو را نکشند

پایان زندگی هر کسی به مرگ اوست جز مرد حق که مرگش آغاز دفتر اوست.

هر روز از این آسمان، ستاره ای به سمت پائین می کشند ولی با این وجود، آسمان پر از ستاره است. این بار نیز دریایی خروشان از داوطلبین در پی امر امام، به طرف جبهه های حق علیه باطل روان شد و من قطره ای از این دریایم و نسبت به این مسأله آگاهید که این اقیانوس بی پایان است و هر بار زیادتر می شود. ادامه دهنده ی راه شهیدان باشید که آن ها نظاره گر شما می باشند مواظب ستون پنجم باشید که در داخل شما هستند. در مقابل حرف های منحرف، بی تفاوت نباشید. امام را مانند مردم کوفه تنها نگذارید. در راهپیمایی ها بیشتر از پیش شرکت کنید. دعای کمیل بخوانید. فرزندانتان را به فعالیت در راه خدا تشویق و آگاه کنید.

وصیت به پدر و مادرم

پدر و مادرم! با وجود صبور بودنتان هم چنان از خدا می خواهم صبر بیشتری به شما عطا کند. در راه خدا به فعالیت های بیشتری مشغول شوید. در عزای من ننشینید، اگر خواستید گریه کنید اما نه برای من بلکه به یاد امام حسین( علیه السّلام) و کربلا و پدر و مادرانی که پنج فرزندشان شهید شده اند که اگر گریه های امام حسین و تاسوعا و عاشورایی نبود، اکنون یادی از اسلام نبود. تلاش کنید که هیچگاه پشت جبهه برای منافقین و ضد انقلاب، خالی نماند. شما با شرکت بیشتر در مراسم عزاداری به یاد شهیدان می افتید و یاد شهیدان باعث منقلب شدن یاد مردم میشود. امام را تنها نگذارید. همیشه بدانید که شهیدان بر کارهای شما نظارت دارند. ما زنده به آنیم که آرام نگیریم.

موجیم که آسودگی ما عدم ماست

والسلام قطره ای از دریای خروشان حزب الله احمد کشوری

شهادت احمد کشوری

در تاریخ ۱۵ آذر سال ۱۳۵۹، ش‍‍ه‍ی‍د س‍رل‍ش‍کر خ‍ل‍ب‍‍ان اح‍م‍د ک‍شور ی در ی‍ک م‍‍ام‍وری‍ت ب‍س‍ی‍‍ار م‍ش‍ک‍ل، پ‍ی‍روز شد و م‍زدور ان ب‍‍ع‍ث‍‍ی در حال بازگشتش در ای‍لام( م‍ن‍طق‍ه م‍ی‍م‍ک- دره ب‍ی‍ن‍‍ا) به او ح‍م‍ل‍ه کردند و با وجود سوختن ه‍ل‍ی‍ک‍وپ‍ت‍رش در اث‍ر اص‍‍اب‍ت ر اک‍ت ه‍‍ا ی دو ف‍رون‍د م‍ی‍گ ع‍ر اق‍‍ی، آن ر ا ت‍‍ا م‍و اض‍‍ع خ‍ود ی ه‍د ای‍ت ک‍رد و در خ‍‍اک وطنش س‍ق‍وط ک‍رد و ش‍رب‍ت ش‍‍ه‍‍ادت ر ا م‍رد ان‍ه س‍رک‍ش‍ی‍د.

پس از انتقال پ‍ی‍ک‍ر پ‍‍اک این شهید ب‍ه ت‍‍ه‍ر ان، او را در م‍زار ش‍‍ه‍ی‍دان( ب‍‍ه‍ش‍ت ز ه‍ر ا) دفن ک‍ردند. شهرت ش‍‍ه‍ی‍د س‍رل‍ش‍کر خ‍ل‍ب‍‍ان اح‍م‍د ک‍ش‍ور ی ب‍ه ع‍ق‍‍اب ت‍ی‍ز پ‍رو از ج‍ب‍‍ه‍ه ه‍‍ای ج‍ن‍گ، به خاطر دلاوری ه‍‍ای‍ش بود.

محل دفن شهید کشوری در بهشت زهرای تهران میباشد

نشانی مزار شهید احمد کشوری

چکیده ای از بیوگرافی شهید احمد کشوری

 نام کامل:احمد کشوری

لقب:شهید کشوری

تاریخ تولد:تیر ۱۳۳۲

محل تولد:کیاکلا قائم شهر، ایران

تاریخ کشته شدن :۱۵ آذر ۱۳۵۹

محل کشته شدن :تنگه میناب، میمک، ایرا

2 نظرات
  1. محمدحسین می گوید

    به جای کلمهٔ کشته شدن از شهادت استفاده کنید.

  2. آرنیکا می گوید

    عالی بو ولی باید به جا کشته شدن شهادت مینوشتی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.