واکنش وزارت ارتباطات به درخواست قطع اینترنت هنگام امتحانات نهایی و کنکور سراسری

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: از آنجا که تخلفات و شبکه‌های سودجو در پیام‌رسان‌های خارجی فعالیت داشتند، درخواست قطع اینترنت بین‌الملل را داشتیم.

#درخواست#قطع#اینترنت#امتحانات#کنکور

به گزارش افسران، طی سال‌های اخیر پدیده لو رفتن سؤالات و رواج تقلب در بین برخی داوطلبان کنکور همپای رشد شبکه‌های مجازی و وسایل الکترونیکی و ابزارهای هوشمند افزایش یافته است و این نگرانی را برای داوطلبان کنکور و حتی خانواده‌های آن ها که به نوعی سرنوشتشان به این امتحان گره خورده ایجاد کرد. 

اگرچه برای جلوگیری از تقلب و پخش سوالات هنگام برگزاری کنکور تدابیر گوناگونی از سوی سازمان سنجش درنظر گرفته شده اما گویا موثر بوده نبوده و اخیرا تنها روشی که می توانست امنیت این امتحان را تضمین کند قطع اینترنت اعلام شده بود. در نهایت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ در روزهای ۲۹ و ۳۰ دی ماه به دلیل جلوگیری از تقلب و حفظ حقوق داوطلبان، با قطع اینترنت آن هم به صورت نقطه‌ای برگزار شد و بررسی‌ها حاکی از آن بود که این روش تا حد زیادی موفق بوده و هیچ برگشت پاسخی به حوزه‌های امتحانی در کنکور امسال اتفاق رخ نداد.

به‌هیچ‌وجه اینترنت به خاطر کنکور قطع نمی‌شود

اگر چه این اقدام از سوی مسئولان سازمان سنجش موفق اعلام شد اما وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سال گذشته اعلام کرد که این بار آخری است که اینترنت به خاطر کنکور قطع می‌شود و حتما باید برای دور بعدی کنکور به فکر راهکاری جایگزین باشند و به‌هیچ‌وجه دیگر اینترنت را به خاطر کنکور قطع نمی‌کنند.

قطع اینترنت هنگام برگزاری کنکور سراسری در تیرماه ۱۴۰۲

اما امروز محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در یک نشست خبری از قطع اینترنت هنگام برگزاری کنکور سراسری در تیرماه خبر داد.

زارعی گفت: از آنجا که تخلفات و شبکه‌های سودجو در پیام‌رسان‌های خارجی فعالیت داشتند، درخواست قطع اینترنت بین‌الملل در یک بازه زمانی ۳۵ دقیقه‌ای تا ساعت ۸:۳۰ صبح را داشتیم که مصوب شد در کارگروهی بررسی شود و جلسات تخصصی داشتیم. دو موضوع تهیه اینترنت پایدار و پرسرعت برای حوزه‌های تصحیح و محدودسازی اینترنت در دستور کار بود و در حال بررسی کارشناسی هستیم.

برای هیچ آزمونی حتی یک دقیقه هم اینترنت را قطع نخواهد شد

پس از انتشار این خبر، امروز محمد احسان خرامید رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پستی در یک شبکه اجتماعی داخلی درباره قطع اینترنت در زمان کنکور اظهار کرد: همان‌گونه که سال قبل هم اعلام شد، وزارت ارتباطات برای هیچ آزمونی حتی یک دقیقه هم اینترنت را قطع نخواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.