در ارتفاعات جنگلی دیلمان سیاهکل یک قلاده پلنگ مشاهده شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از مشاهده و تصویربرداری یک قلاده پلنگ در ارتفاعات جنگلی روستای جلیسه دیلمان سیاهکل خبر داد .

#رویت#پلنگ#سیاهکل#دیلمان

به گزارش خبرگزاری افسران به نقل از سازمان حفاظت محیط‌زیست، حمزه عشوری مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان گفت: یکی از دوستداران محیط‌زیست شهرستان سیاهکل در ناحیه پیرکوه روستای جلیسه دیلمان  ، موفق به مشاهده و تصویربرداری از یک قلاده پلنگ شد.

وی  اظهار داشت با اشاره به اینکه وجود این گونه ارزشمند در این منطقه نشانگر مناسب بودن زیستگاه برای حیات آن است، اظهار کرد: پیش از این نیز در گشت و پایش‌های محیط‌بانان در مناطق تحت مدیریت استان به دفعات این گونه مشاهده و از آن تصویربرداری شده است.

عشوری اظهار داشت : مشاهده پلنگ و یا هر حیوان وحشی دیگری در نقطه نقطه استان گیلان خبر خوشایند و امیدوار کننده‌ای است و نوید آینده‌ای روشن را در حوزه محیط‌زیست استان می‌دهد، اما چگونگی رفتار با این حیوانات مسئله‌ای است که باید برای آن چاره‌ای اندیشیده شود.

وی ادامه داد: استان گیلان با دارا بودن تنوع حیات وحش و تنوع زیست‌بومی، یکی از مهمترین استان‌های کشور از لحاظ حیات وحش و تنوع زیستی محسوب می‌شود و حفاظت از گونه‌های حیات وحش نیازمند مشارکت همه مردم است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.