پرداخت تسهیلات بدون سود و ضامن به ۲۲ هزار خانوار مستمری‌بگیر کشور

مادران دارای ۳ فرزند رایگان بیمه می‌شوند.

#تسهیلات_بدون_سود#ٌصندوق_بیمه_اجتماعی

 یزدان شعبانی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به حمایت‌های صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر؛ برای پوشش قشرها و مشاغل مختلف بیمه‌شدگان اظهار کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر در سال ۱۳۸۴ در زیر مجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی قرار گرفت.

وی با اشاره به اهداف اجرای این طرح عضویت گفت: کشاورزان، روستائیان و رانندگان برون شهری که زیر نظر اتحادیه رانندگان هستند و در روستاها زندگی می‌کنند و نیز قالی‌بافان و افراد مشغول به هنرصنایع دستی و همچنین اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و سازمان دامپزشکی در مجموعه این بیمه قرار می‌گیرند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گیلان با اشاره به تعداد ۴۱۸ هزار خانوار مشمول و واجد شرایط بیان کرد: در استان گیلان باید ۴۱۸ هزار خانوار مشمول این بیمه باشند اما تاکنون ۱۰۳ هزار خانوار در عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر قرار گرفتند و حدود پنج هزار خانوار از مزایای صندوق بیمه برخوردار شدند.

شعبانی در خصوص تفاوت حق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر با سایر بیمه‌های اجتماعی تصریح کرد: بیمه تأمین اجتماعی به دوگونه اجباری و اختیاری است که افراد شاغل مانند نیروهای مسلح و کارکنان تأمین اجتماعی که مشمول قانون کار هستند شامل بیمه اجباری هستند، اما روستائیان و عشایر بیمه مربوط به شغل آن‌ها نیست و به محل سکونت بستگی دارد که این نوع بیمه اختیاری محسوب می‌شود ضمن اینکه، نوع بیمه در تضمین دولت است و ۷۰ درصد حق بیمه یعنی دو برابر سالانه محاسبه و توسط دولت پرداخت می‌شود.

وی در خصوص محاسبه حق بیمه و امکان تقسیط برای بیمه شدگان افزود: هشت سطوح درآمدی برای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر تعریف شده که متقاضیان برای عضویت در بیمه می‌توانند یکی از سطوح را بنا به توانایی مالی خود انتخاب کرده و در اقساط دو مرحله‌ای تا چهار مرحله پرداخت کنند یعنی ۱۵ درصد درآمد سالانه به عنوان حق بیمه محسوب می‌شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گیلان با اشاره به همسان‌سازی حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان گفت: تا کنون ۲دو مرحله همسان‌سازی برای بازنشستگان صورت گرفته که یک مرحله در سال ۱۳۹۹ با ۷۰ درصد افزایش حقوق و مرحله دوم بنا بر قانون صندوق مستمری بگیران در دی ماه امسال با افزایش ۴۰ درصد افزایش حقوق انجام شد.

شعبانی با اشاره به شرایط استفاده از بیمه برای از کار افتادگان و بازنشستگان بیان کرد: افراد می‌توانند با سابقه  پرداخت ۱۵ سال حق بیمه و یا رسیدن به سن ۶۵ سالگی که البته پنج سال هم دولت برای آنان لحاظ می‌کند و در واقع با ۲۰ سال سابقه بیمه بازنشست شوند و همین‌طور فرد بیمه شده‌ای که در اثر حادثه یا بیماری  ۶۶درصد از سلامتی خود را از دست بدهد ازکارافتاده تلقی می‌شود و می‌تواند مستمری بگیرد.

وی با بیان اینکه بازماندگان تحت تکفل می‌توانند بیمه شخص فوت شده را ادامه دهند و از حقوق سرپرست خانوار بهره‌مند شوند، گفت: چنانچه شخص بیمه شده در اثر بیماری یا سانحه فوت کند نه تنها اعضای خانواده می‌توانند از مستمری سرپرست خانوار بهره‌مند شوند بلکه با ادامه دادن و پرداخت حق بیمه از مزایای بازنشستگی و دو حقوق در ماه برخوردار خواهند شد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گیلان در خصوص نقل و انتقال بیمه بیان کرد: براساس قانون و تفاهم‌نامه با ۱۸ صندوقی که داریم نقل و انتقال بیمه با سایر صندوق‌های بیمه‌های تأمین اجتماعی بلامانع است برای مثال شخص بیمه شده با انتقال تمام سنوات بیمه تأمین اجتماعی خود به صندوق بیمه کشاورزان روستائیان و عشایر به سنوات بیمه خود افزوده و برای آن‌ها افزایش حقوق صورت می‌گیرد.

شعبانی از پرداخت تسهیلات بدون ضامن به مستمری بگیران خبر داد و افزود: صندوق بیمه کشاورزان روستائیان و عشایر برای نخستین بار پرداخت تسهیلات بدون سود و کارمزد و بدون ضامن را برای ۲۲هزار خانوار مستمری بگیر کشور در نظر گرفته و سهم استان گیلان از این مجموع ۶۳۹ نفر است که می‌توانند با هماهنگی کارگزاری و کارشناسان در دفاتر بیمه، تسهیلات خود را از بانک مهر ایران در یافت کنند.

وی به مهم‌ترین حمایت صندوق بیمه در بحث جوان‌سازی جمعیت تأکید کرد و گفت: طرحی را برای حمایت از  خانواده و جوان‌سازی جمعیت آماده کرده‌ایم که شامل مادرانی می‌شود که دارای سه فرزند یا بیشتر باشند به این صورت که از پرداخت حق بیمه معاف هستند و بیمه آنان توسط دولت پرداخت می‌شود که با تصویب مجلس شورای  اسلامی به زودی اجرایی نیز خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.