حمایت سازمان بازرسی از اکوسیستم منطقه آشوراده / رعایت مُرّ قانون

قائم‌مقام سازمان بازرسی کل کشور از اعزام تیمی از بازرسان این سازمان به آشوراده برای بررسی رعایت مُرّ قانون در طرح‌های طبیعت‌گردی این منطقه خبرداد.

#بازرسی#حمایت#منطقه#آشوراده#گلستان

به گزارش گروه قضائی خبرگزاری فارس به نقل از قوه قضائیه، احمد رحمانیان در دیدار با استاندار گلستان، مدیرکل محیط زیست و… این استان در سازمان بازرسى کل کشور در رابطه با مسائل و دغدغه‌های مرتبط با پروژه طبیعت گردی آشوراده با تاکید بر اینکه این منطقه یکی از ذخیره‌گاه‌های مهم زیست‌کره به شمار می‌رود؛ گفت: این منطقه به دلیل وجود ذخایر کم نظیر گیاهی، جانوری و آبزیان از مناطق مهم به شمار می‌رود که متاسفانه با مشکلاتی دست به گریبان است.

وی با انتقاد از عدم نظارت کافی در این منطقه و شکار غیرمجاز بیان کرد: در منطقه آشوراده فوک خزری به عنوان یکی از گونه‌های مهم و در خطر انقراض است و علاوه بر آن ۱۷۹ گونه گیاهی منحصر به فرد در این منطقه وجود دارد که همه این مسائل و موضوعات نشاندهنده اهمیت بسیار بالای زیست محیطی آشوراده است و حفاظت و حراست باید به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گیرد.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به طرح موضوعاتی از سوی مسئولان امر از جمله طرح طبیعت‌گردی منطقه اظهار کرد: با توجه به تاکید بر ضرورت ایجاد طرح‌های طبیعت گردی در منطقه آشوراده ممکن است حضور گردشگران تخریب و تهدید گونه‌های گیاهی، جانوری و آبزیان را به همراه داشته باشد که بر این اساس چندی قبل بازرسان سازمان بازرسی از منطقه بازدید داشته و مشکلات فنی، حقوقی، زیست محیطی و… را استخراج و به دستگاه‌های ذی‌ربط اعلام کرده است.

وی به برخی از ایردات مطرح شده از سوی سازمان بازرسی در مورد طرح طبیعت‌گردی آشوراده اشاره کرد و ادامه داد: به عنوان نمونه اعلام شده بود که در منطقه گردشگرى آشوراده نباید سکونتگاه‌هایی برای اقامت دائم یا موقت در محدوده طرح ایجاد شود و یا اینکه نباید سازه‌های تفریحی مسقف باشند و… که گویا این ایرادات رفع شده است.

رحمانیان با تاکید بر اینکه نباید اکوسیستم منطقه با ایجاد طرح‌های غیرکارشناشی بهم بخورد، گفت: بر اساس موضوعات مطرح شده در این جلسه اینگونه به نظر می‌رسد که ایرادات رفع و مقرر شد هیئتی از بازرسان امور جهادکشاورزی و محیط زیست سازمان بازرسی کل کشور به منطقه اعزام و از نزدیک موضوعات را بررسی و نتایج را اعلام کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.