ابداع فناوری ارتباطی بهتر با پهپادها.

در حالی که ارتباطات از راه دور رادیویی کوتاه برد ممکن است برای پهپادها مناسب باشد، یک فناوری ارتباطی سلولی جدید می‌تواند اتکاپذیری این ارتباطات را بیشتر کند.

#پهباد #ارتباط_بهتر #فناوری

پهپادهای حمل و نقل کالا اغلب از شبکه های سلولی برای برقراری ارتباط با اپراتورهای خود استفاده می کنند. اما یک سیستم شبکه ای جدید می تواند این روش را بسیار قابل اعتمادتر کند.

پهپادها گاهی در حین سفر خود به نقاطی فاقد پوشش شبکه ای می رسند و گاهی نیز اگر چه به طور همزمان به چندین دکل ارتباطی دسترسی دارند، اما انتقال مداوم بین این دکل ها منجر به قطع ارتباط می شود.

دانشمندان مؤسسه ارتباطات از راه دور فراونهوفر آلمان کشف کرده‌اند که پروتکل‌های ارتباطی که جریان داده‌های سلولی بین پهپادها و اپراتورهای آنها را تنظیم می‌کنند، می‌توانند مشکل‌ساز باشند.

با در نظر گرفتن این محدودیت‌ها، موسسه مذکوربا شرکای خود از جمله تولیدکنندگان هواپیماهای بدون سرنشین آلمانی Wingcopter و Emqopter برای توسعه شبکه ای موسوم به SUCOM همکاری کرد.

شبکه مذکور به پهپادها امکان می‌دهد تا از طریق شبکه‌های سلولی با اپراتورهای خود در ارتباط باشند و حتی اگر سرعت تبادل داده‌ها در نوسان باشد. این به این معنی است که اطلاعات مهم مانند جهت پرواز، ارتفاع، سرعت و مختصات GPS به طور مداوم و آنی در دسترس هستند.

شبکه SUCOM اتصال پایداررا ممکن می کند و به لطف پروتکل های جدید اتصال آن به قدری پایدار است که هیچ وقفه ای وجود ندارد. اعضای این گروه یک پهپاد سازگار با شبکه SUCOM را در منطقه ای فاقد پوشش مخابراتی در آلمان به پرواز درآوردند و در هیچ نقطه ای از پرواز ارتباط خود را با آن از دست ندادند. این فناوری در حال حاضر توسط پهپادهای تحویل تجهیزات پزشکی مورد استفاده قرار گرفته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.