کلاهبرداری ۳ میلیارد ریالی با فروش هفت‌سین / دستگیری توسط پلیس فتا

رئیس پلیس فتا از دستگیری کلاهبرداری خبر داد که به روش اسکیمر از شهروندان بیش از ۳ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود.

#کلاهبرداری#اسکیمر#هفت_سین#دستگیری#پلیس#فتا

به گزارش خبرگزاری افسران، رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری کلاهبرداری خبر داد که با روش اسکیمر در پوشش فروش هفت سین نوروز بیش از سه میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود.

سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت به تشریح جزئیات خبر فوق اشاره و اظهار داشت: تعداد زیادی از شهروندان به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه کرده و مدعی شدند مبالغی بصورت غیرمجاز از حساب آنان برداشت شده که پس از تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتا مشخص شد همه قربانیان این پرونده بعد از خرید لوازم عید نوروز و هفت سین از یک دستفروش در تهران حسابشان خالی شده و آنها به روش اسکیمر مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند.

رئیس پلیس فتا پایتخت تصریح کرد: افسران پلیس فتا متوجه شدند مجرم تحت پوشش دستفروش با فروش هفت سین با قیمت مناسب اقدام به فعالیت کرده و پس از کپی کارت‌های بانکی مشتریان به وسیله دستگاه اسکیمر اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان کرده است.

وی گفت: در ادامه ماموران پلیس فتا با بررسی و بهره گیری از روش های فنی و علمی موفق شدند متهم را شناسایی کرده و پس از هماهنگی قضایی وی را در حین ارتکاب جرم دستگیر کنند.

رئیس پلیس فتا پایتخت با بیان اینکه از متهم تجهیزات اسکیمر هم کشف شد خاطرنشان کرد: متهم پس از انتقال به پلیس فتا و مواجهه با شاکیان و مستندات جمع آوری شده به کلاهبرداری از بیش از ۳۵ نفر از شهروندان با این روش اعتراف کرد.

وی گفت: ارزش ریالی کلاهبرداری متهم در حدود سه میلیارد ریال است.

رئیس پلیس فتا پایتخت از شهروندان درخواست کرد: جهت پیشگیری از سرقت‌ به‌ صورت اسکیمینگ، عملیات بانکی و وارد کردن رمز کارت حساب بانکی را خود انجام دهند چرا که حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه کارت‌خوان، بدون اطلاع از رمز کارت امکان برداشت غیر مجاز وجود ندارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.